پنجمین «جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات» برگزار می‌شود

اطلاعات روز: قرار است تا هشت روز دیگر دور پنجم «جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات» با 47 فیلم منتخب از 33 کشور برای چهار روز (4-7) سنبله در کابل برگزار شود.

مسئولان برگزاری این جشنواره گفته‌اند که 200 فیلم با موضوع زنان از فیلم‌سازان زن و مرد را از سرتاسر جهان دریافت و از میان آن‌ها 33 فیلم را برای نمایش انتخاب کرده‌اند.

دبیرخانه‌ی «جشنواره بین‌المللی فیلم زنان هرات» در اعلامیه‌ای گفته است که 47 فیلم از کشورهای افغانستان، هند، میانمار، ترکیه، فرانسه، مصر، ایتالیا، بریتانیا، بلجیم، ایران، روسیه، امریکا، لبنان، ویتنام، چین، بنگلادیش، قزاقستان، آلمان، پرتگال، کوریا و… به رقابت اصلی این جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

براساس اعلامیه، هیأت داوران این جشنواره دست‌اندرکاران سینما و فعالان حقوق زن از کشورهای افغانستان، هند، آلمان، هسپانیا و ایران هستند که تندیس و لوح تقدیر این جشنواره را به فیلم‌های برگزیده اهدا خواهند کرد.

در اعلامیه گفته شده است که «فیلم‌های بخش مسابقه‌ی ملی افغانستان»، «فیلم‌های کوتاه داستانی بخش مسابقه‌ی بین‌الملل»، «فیلم‌های بلند داستانی بخش مسابقه‌ی بین‌المللی»، «فیلم‌های مستند کوتاه بخش مسابقه‌ی بین‌الملل» و «فیلم‌های مستند بلند بخش مسابقه‌ی بین‌الملل» از سوی هیأت گزینش برای داوران بین‌المللی و نمایش معرفی شده است.

گفتنی است که «جشنواره بین‌­المللی فیلم زنان هرات» اولین جشنواره‌ی فیلم زنان در منطقه است که در چهار دور گذشته‌اش میزبان حدود یک‌هزار و 300 فیلم از کشورهای مختلف جهان بوده است.

در این دوره‌ی جشنواره افزون بر حضور فیلم‌­سازان و چهره­‌های مطرح فرهنگی از سطح افغانستان، مهمان‏هایی از کشورهای دیگر نیز حضور خواهند داشت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *