دور سوم نشست سه‌جانبه میان افغانستان، چین و پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد

اطلاعات روز: سفارت افغانستان در پاکستان اعلام کرده است که دور سوم نشست سه‌جانبه‌ی افغانستان، چین و پاکستان در سطح وزیران خارجه‌ی این کشورها در شهر اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان برگزار شده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی این سفارت به نشر رسیده، آمده است که این نشست با اشتراک صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزیر امور خارجه‌ی کشور، وانگ یی، وزیر امور خارجه‌ی چین و شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه‌ی پاکستان روز گذشته (شنبه، ۱۶ سنبله) برگزار شده است.

به نقل از اعلامیه، در این دور نشست سه‌جانبه، روی روند صلح افغانستان، چگونگی مبارزه‌ی مشترک با تروریزم و همکاری‌های سه‌جانبه‌ی اقتصادی بحث شده است.

سفارت افغانستان در پاکستان همچنان گفته است که در این نشست توافق شده که دور چهارم این نشست سه کشور در سال آینده‌ی میلادی در شهر بیجینگ چین برگزار خواهد شد.

پیشتر صبغت‌الله احمدی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی کشور در یک نشست خبری در کابل گفته بود که قرار است در سومین دور نشست افغانستان، چین و پاکستان، روی همکاری‌های بیشتر در بخش‌های روابط سیاسی و روند صلح افغانستان، همکاری‌های امنیتی و مبارزه با تروریزم و همکاری توسعوی و اتصال بحث شود.

گفتنی است که دو دور گذشته‌ی این نشست به میزبانی چین در بیجینگ و افغانستان در کابل در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ برگزار شده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *