«جاده‌های روستایی افغانستان تا ده سال آینده به صورت کامل پخته‌کاری می‌شود»

اطلاعات روز: وزارت احیا و انکشاف دهات کشور می‌گوید که در جریان ده سال آینده تمامی جاده‌ی روستایی افغانستان از سوی این وزارت پخته‌کاری می‌شود.

فرویدون آژند، سخن‌گوی این وزارت امروز (یک‌شنبه، ۲۴ سنبله) به روزنامه اطلاعات روز گفت که از مجموع ۷۸ هزار کیلومتر جاده‌ی درجه دوم روستایی تا کنون ۴۳ هزار کیلومتر آن پخته‌کاری، بازسازی و نوسازی شده است.

آقای آژند افزود که کار پخته‌کاری متباقی ۳۶ هزار کیلومتر جاده‌های درجه دوم روستایی تا ده سال آینده نیز تکمیل خواهد شد. این جاده‌ها روستاها را با مرکز ولسوالی وصل می‌کند.

از سویی هم، او گفت که تنها در طول سال جاری مالی (از جدی سال ۱۳۹۷ تا سنبله‌ی ۱۳۹۸خورشیدی) حدود ۲۱۹ کیلومتر جاده‌ی روستایی و ۸۰۵ پل را در مسیر این جاده‌ها به هزینه‌ی ۳۶ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۶۷۲ دالر امریکایی پخته‌کاری کرده است.

همین‌طور به گفته‌ی سخن‌گوی وزارت احیا و انکشاف دهات، کار ترمیم، حفظ و مراقبت و ساخت سه‌هزار و ۴۵۰ کیلومتر جاده‌ی روستایی دیگر به ارزش ۸۶ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۳۵۷ دالر امریکایی نیز جریان دارد.

فریدون آژند همچنان توضیح داد که مجموع جاده‌های افغانستان به ۱۲۱ هزار کیلومتر می‌رسد. به گفته‌ی او، از این مجموع ۴۳ هزار شامل شاه‌راه‌های ملی و ولایتی می‌باشد که ولسوالی‌ها را با مرکز ولایت و ولایات را نیز با کابل وصل می‌کند.

دیدگاه‌های شما
  1. وزارت احیا و انکشاف دهات مسوولیت ساخت و ساز سرک های درجه سوم( سرک های قریه به قریه، و قریه به ولسوالی) را به عهده دارد.
    سرک های درجه اول و درجه دوم در حیطه کاری وزارت احیا و انکشاف دهات نمی باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *