یک سرباز امریکایی در افغانستان کشته شد

اطلاعات روز: مأموریت حمایت قاطع در افغانستان اعلام کرده است که یک سرباز امریکایی روز گذشته (دوشنبه، ۲۵ سنبله/۱۶ سپتامبر) در افغانستان کشته شده است.

در اعلامیه‌ی این مأموریت در مورد هویت و مکان کشته‌شدن این سرباز امریکایی چیزی گفته نشده است.

مأموریت حمایت قاطع در این اعلامیه گفته است که جزئیات در مورد هویت و مکان کشته شدن این سرباز بعدا ارایه خواهد شد.

ایالات متحده‌ی امریکا از ماه اکتوبر سال ۲۰۰۱ میلادی به این طرف در افغانستان حضور نظامی دارد که طی این مدت بیش از دوهزار سرباز امریکایی در افغانستان کشته شده‌اند.

با کشته‌شدن این سرباز، شمار سربازان امریکایی که در سال جاری میلادی در افغانستان کشته شده‌اند، به ۱۶ نفر رسیده است. سال گذشته‌ی میلادی ۱۵ سرباز امریکایی در افغانستان کشته شده بودند.

در آخرین مورد، به تاریخ چهاردهم سنبله یک سرباز امریکایی در حمله‌ی موتربمب طالبان در کابل کشته شد. به دنبال کشته‌شدن این سرباز و یازده نفر دیگر در این حمله، دونالد ترمپ، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا گفت‌وگوهای صلح میان امریکا و طالبان را متوقف کرد.

روند مذاکرات امریکا و طالبان آنگونه که زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان بیان کرده بود، دو طرف در نُه دور مذاکره که مدت ده ماه زمان را در بر گرفت، در اصول باهم به توافق رسیده بودند.

امریکا در حال حاضر حدود ۱۴ هزار سرباز در افغانستان دارد که مصروف آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان می‌باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *