درگیری مسلحانه میان کوچی‌ها و باشندگان محل در ولسوالی بهسود، 3 کشته برجا گذاشت

اطلاعات روز: برخی منابع محلی میدان‌وردک تأیید کردند که درگیری مسلحانه میان کوچی‌ها و باشندگان ولسوالی بهسود این ولایت رخ داده است. یک منبع محلی که نخواست نامش ذكر شود، به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که این درگیری به روز دو‌شنبه هفته‌ی جاری (22 ثور) در منطقه‌ی کجاب در حصه‌ی دوم ولسوالی بهسود رخ داده است.

منبع گفت که در این درگیری هر‌دو طرف از سلاح‌های سبک؛ مانند پیکا و کلاشنیکوف استفاد کرده‌اند و درگیری برای سه ساعت ادامه یافت است. به گفته‌ی او، در این درگیری سه کوچی کشته شدند و سپس کوچی‌ها محل را ترک کردند. او تأکید کرد، نیروهای امنیتی برای جلوگیری از جنگ میان کوچی‌ها و باشندگان حصه‌ی دوم بهسود، در محل حادثه حضور نداشتند.

در همین حال آصف فروع‌، نماینده‌ی شورای ولایتی این ولایت  نیز در یک صحبت تیلفونی با روزنامه‌ی اطلاعات روز، این رویداد تأیید کرد. او گفت که درگیری میان کوچی‌ها و باشندگان محل در حال حاضر پایان یافته است. این عضو مجلس ‌افزود که در مورد تلفات این رویداد، جزئیاتی در دست ندارد.

این درحالی است که غلام حسین ناصری، نماینده‌ی این ولایت در مجلس نمایندگان، طی یک تماس تیلفونی با روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که کوچی‌ها در شماری از مناطق رفته‌اند. او اما گفت که در مورد تلفات درگیری کوچی‌ها و باشندگان بهسود معلومات ندارد. هم‌چنان یک منبع دیگر که خواست نامش در خبر ذکر نشود، به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت‌ که متنفذان قومی برای حل این موضوع، نشستی را برگزار کرده‌اند و به گفته‌ی او، در این نشست داکتر اشرف غنی هم حضور داشته است.

از سویی هم، شماری از باشندگان ولسوالی حصه‌ی دوم بهسود به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفتند، براساس برخی معلومات، کوچی‌ها آمادگی گرفته‌اند تا دو‌باره بر حصه‌ی دوم ولسوالی بهسود میدان‌ورک حمله کنند. آنان از دولت خواسته‌اند که نیروهای امنیتی را به محل بفرستد و از درگیری احتمالی جلوگیری کند.

معضل ‌کوچی‌ها و ده‌نشینان ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک از آغاز حکومت جدید تاکنون ادامه دارد. در جریان دوازده سال گذشته بین کوچی‌ها و ده‌نشینان درگیری‌های شدیدی رخ داده و در نتیجه ده‌ها نفر از هر‌طرف کشته و زخمی شده‌اند. حکومت تا هنوز معضل باشندگان ولسوالی بهسود و کوچی‌ها را حل نتوانسته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *