حملات هوایی نیروهای امریکایی بر مواضع طالبان در هلمند

چهار فرمانده ارشد گروه طالبان در یک حمله‌ی هوایی در فراه کشته شدند

اطلاعات روز – هرات: منابع امنیتی در ولایت فراه می‌گویند که یک عراده موتر نوع فولدر جنگ‌جویان گروه طالبان در مربوطات روستای «نل دشت» ولسوالی  خاک سفید این ولایت هدف حمله‌ی هوایی نیروهای حمایت قاطع قرار گرفته که در نتیجه چهار فرمانده ارشد این گروه کشته شده‌اند.

محب‌الله محب، سخن‌گوی فرماندهی پولیس فراه به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله حوالی ساعت 4:30 بعد از ظهر روز گذشته (دوشنبه، 15 میزان) انجام شده است.

به گفته‌ی او، مولوی کامران، مسئول کمیسیون نظامی طالبان برای بیست ولایت کشور، مولوی صمد، مسئول زون حلقوی طالبان در سه ولایت، مولوی داوود، فرمانده دسته‌ی 35 نفری طالبان و مولوی آخند‌زاده، فرمانده کلیدی طالبان در این حمله کشته شده‌اند.

سخن‌گوی پولیس فراه افزود که در این حمله، موتر حامل این فرماندهان ارشد طالبان نیز کاملا از بین برده شده است. او همچنان گفت که این افراد در طرح‌ریزی حملات مخرب تروریستی در ولایت فراه دست داشتند.

ولایت فراه در غرب افغانستان از ولایت‌های ناامن کشور به حساب می‌آید که گروه طالبان در بخش‌هایی آن حضور و فعالیت تروریستی دارد.

در همین حال اعضای شورای ولایتی فراه می‌گویند که تحرکات طالبان در برخی از ولسوالی‌های این ولایت اخیرا به‌دلیل حملات تهاجمی قوایی هوایی حمایت قاطع کاهش یافته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *