وزارت شهرسازی و اراضی از غصب 1.6 میلیون جریب زمین دولتی خبر داد

اطلاعات روز: محمدجواد پیکار، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی کشور گفته است که تا کنون 1.6 میلیون جریب زمین دولتی در سراسر کشور از سوی غاصبان غصب شده است.

وزارت شهرسازی و اراضی در اعلامیه‌ای گفته است که آقای پیکار از سوی سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری تقدیر شده است. پیکار در نشستی به همین مناسبت همچنان گفته است که تدابیر لازم برای توقف روند غصب زمین از سوی وزارت شهرسازی و اراضی گرفته شده است.

در این اعلامیه که امروز (دوشنبه، 29 میزان) منتشر شده، به نقل از محمد جواد پیکار آمده است که روند استرداد ملکیت‌های غصب‌شده‌ی دولتی نیز به‌خوبی مدیریت می‌شود. پیکار افزوده است: «این قاطعیت ادارات عدلی و قضایی در برخورد با عاملان شناسایی شده‌ی غصب زمین است که می‌تواند روند رسیدگی به این مشکل را سرعت بخشد.»

در همین حال آقای پیکار در این نشست گفته است که با راه‌اندازی سیستم کورس استیشن، سیستم مدرن کوردینات و توپوگرافی زمین براساس کادستر برقی؛ مبناهای قانونی و عصری برای مدیریت زمین ایجاد شده است که می‌تواند برای آینده یک چشم‌انداز امیدبخش در مدیریت زمین و جلوگیری از غصب زمین محسوب شود.

از سویی هم او گفته است که وزارت شهرسازی و اراضی در ادامه‌ی تطبیق برنامه‌ی بانک زمین دولتی، تا کنون بیش از چهار میلیون و 569 هزار جریب زمین و املاک دولتی را در 28 ولایت کشور سروی و ثبت کرده است.

همزمان با این، این وزارت گفته است که با سروی و ثبت بیش از 748 هزار منزل از طریق برنامه‌ی ثبت ساحات غیررسمی شهری در هشت شهر کشور، 20 هزار سند ملکیت را به مردم توزیع کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *