در حمله‌ی طالبان بر پاسگاه‌های قندوز ۱۷ سرباز پولیس کشته شدند

در حمله‌ی طالبان بر پاسگاه‌های قندوز ۱۷ سرباز پولیس کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت قندوز می‌گویند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی علی‌آباد این ولایت، ۱۷ سرباز پولیس کشته شده‌اند.

صفی‌الله امیری، معاون شورای ولایتی قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد شب گذشته (دوشنبه، ۲۹ میزان) در روستای «عرض‌بیگی» در ولسوالی علی‌آباد رخ داده است.

آقای امیری توضیح داد که ۱۳ سرباز پولیس محلی و چهار پولیس ملی از جمله‌ی کشته‌شدگان می‌باشند. به گفته‌ی او، در جمع این کشته‌شدگان معاون فرماندهی پولیس ولسوالی علی‌آباد و یکی از فرماندهان پولیس محلی نیز شامل‌اند.

این عضو شورای ولایتی قندوز همچنان افزود که یک سرباز دیگر پولیس در نتیجه‌ی این درگیری‌ها زخمی شده‌اند.

با این حال عصمت‌الله مرادی، سخن‌گوی والی قندوز گفت که در این رویداد هشت سرباز پولیس کشته و زخمی شده‌اند. آقای مرادی تأکید کرد که به‌خاطر قطع شبکه‌های مخابراتی، تا کنون گزارش دقیقی از چگونگی این حمله و تلفات آن در دست نیست.

آقای مرادی گفت که در جریان این درگیری بر جنگ‌جویان طالبان نیز تلفات سنگینی وارد شده است.

در همین حال گروه طالبان نیز با نشر اعلامیه‌ای ادعا کرده است که در جریان این حمله، فرمانده پولیس ولسوالی علی‌آباد کشته شده است.

ولایت قندوز در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که جنگ‌جویان طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت به شمول شهر قندوز فعالیت گسترده دارند.

جنگ‌جویان طالبان حدود یک‌ونیم ماه پیش (۹ سنبله) از سه جهت بر شهر قندوز حملات سهمگینی کردند که قسمت‌هایی از آن را برای چند روز در کنترل خود گرفتند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *