دادستانی کل برای بررسی ترور یک دادستان در هلمند، هیأت تعیین کرد

اطلاعات روز: دادستانی کل کشور اعلام کرده است که هیأتی برای بررسی «جدی و قانونی» ترور یک دادستان دادستانی ابتدایی ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند تعیین شده است. این هیأت موظف است تا ضمن بررسی این رویداد، عاملان آن‌را نیز شناسایی و بازداشت کند.

در اعلامیه‌ی این اداره آمده است که بهاالدین بها، دادستان تحقیق دادستانی ابتدایی ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند بعد از ظهر روز گذشته (شنبه، 4 عقرب) از سوی افراد مسلح ناشناس در این ولسوالی کشته شده است. به نقل از اعلامیه، این دادستان هنگامی کشته شده است که به سوی خانه‌اش در حرکت بوده است.

دادستانی کل وقوع این رویداد را «تروریستی» و خلاف شریعت و انسانیت خوانده و آن‌را محکوم کرده است.

در اعلامیه‌ی دادستانی کل گفته شده است: «لوی سارنوالی/دادستانی کل دولت جمهوری اسلامی افغانستان یکبار دیگر تأکید می‌نماید که چنین اعمال خصمانه، کوچک‌ترین خللی را بر اراده‌ی استوار و انجام رسالت مقدس این اداره در راستای تأمین عدالت و حاکمیت قانون وارد نخواهد کرد.»

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

این در حالی است که اخیرا ترور کارمندان نهادهای عدلی و قضایی در ولایات مختلف افزایش یافته است. در تاریخ 21 میزان یک دادستان دادستانی استیناف ولایت غور از سوی افراد مسلح ناشناس ترور شد. پنج روز پس از آن (26 میزان) نیز افراد مسلح ناشناس یک قاضی را در ولسوالی «احمدابا»ی ولایت پکتیا کشتند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *