اداره‌ی هوانوردی ملکی نرخ‌نامه‌ی جدید شرکت‌های هوایی داخلی را تأیید کرد

اطلاعات روز: اداره‌ی هوانوردی ملکی کشور نرخ‌های پیشنهادی شرکت‌های هوایی داخلی را تأیید کرده است. این نرخ‌نامه پس از شکایت شماری از شهروندان کشور مبنی بر بلند بودن قیمت تکت‌های پروازی از سوی شرکت‌های هوایی به اداره‌ی هوانوردی ملکی پیشنهاد شده بود.

در اعلامیه‌ی اداره‌ی هوانوردی ملکی که شام دیروز (سه‌شنبه، ‌14 عقرب) منتشر شده، آمده است که این نرخ‌نامه با درنظرداشت مصارف طیاره‌ها و شرکت‌های هوایی «کام‌ایر» و «آریانا» در سکتورهای مختلف با حضور نمایندگان این شرکت‌ها براساس محاسبه هزینه‌ی عملیاتی مورد تأیید قرار گرفته است.

اداره‌ی هوانوردی ملکی به تمام شرکت‌های هوایی داخلی و شرکت‌های سیاحتی که تکت شرکت‌های هوایی را به فروش می‌رسانند،‌ هدایت داده است که در مطابقت با نرخ‌نامه‌ی تازه در سکتورهای پروازی اجراآت کنند.

نرخ‌نامه‌ی جدید شرکت‌های هوایی داخلی

به نقل از اعلامیه‌،‌ در صورتی که شرکت‌های هوایی از قیمت‌های منظورشده سرپیچی کنند، با آنان به طور قانونی برخورد تأدیبی صورت می‌گیرد. همچنان گفته شده است که شرکت‌های سیاحتی در صورت تخلف،‌ حق فروش تکت را از دست داده و شرکت‌های هوایی داخلی نیز موظف‌اند که امتیاز فروش تکت را از شرکت‌های سیاحتی پس بگیرند.

در بخشی از مکتوب اداره‌ی هوانوردی ملکی که به شرکت‌های هوایی داخلی فرستاده شده،‌ آمده است: «همچنین به شرکت‌های هوایی هدایت داده می‌شود که سر از صدور مکتوب هذا، پالیسی تغییر تکت و انصراف از مسافرت را در مطابقت با ماده 64 قانون هوانوردی ملکی تنظیم نموده و در ذیل تکت‌هایی صادره‌ی‌شان درج نمایند.»

براساس این مکتوب، شرکت‌های هوایی همچنان مکلف شده‌اند تا در تمام تکت‌های صادره، شماره‌ی تماس برای ثبت و اخذ شکایات مسافران را درج و به شکایت‌ها رسیدگی «موثر» کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *