نخستین محموله‌ی تجارتی ایران از دهلیز «کتای» به تاجیکستان صادر شد

اطلاعات روز: وزارت ترانسپورت کشور اعلام کرده است که نخستین محموله‌ی تجارتی ایران از دهلیز کتای (KTAI) از طریق افغانستان به تاجیکستان صادر شده است.

این محموله شامل وسایل الکترونیکی و لوازم خانه است که از سوی شرکت خصوصی ترانسپورتی «حکمت میوند» انتقال داده می‌شود.

در اعلامیه‌ی وزارت ترانسپورت آمده است که این محموله به شکل امتحانی حرکت کرده است. به نقل از اعلامیه، این محموله روز گذشته (پنج‌شنبه، 16 عقرب) در ولایت نیمروز رسیده است.

وزارت ترانسپورت افزوده است که این محموله‌ی تجارتی ایران با عبور از ولایت های نیمروز، قندهار، زابل، غزنی تا کابل و از مسیر شاه‌راه سالنگ به شیرخان بندر، به مقصد تاجیکستان در حرکت است.

به نقل از اعلامیه این وزارت، ترانزیت کالاها از دهلیز «کتای» به مقصد تاجیکستان تحت سیستم حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای یا «تیر» از طریق افغانستان عملی می‌شود.

انتقال اموال از دهلیز «کتای» و تطبیق سیستم «تیر» به شکل عملی از جمله اهداف ترانزیت کالاها از دهلیز «کتای» عنوان شده است.

وزارت ترانسپورت در ادامه گفته است که دهلیز «کتای» یکی از دهلیزهای مهم است و حکومت افغانستان تلاش می‌کند تا انتقالات از این مسیر به کشورهای آسیای میانه را افزایش بدهد. این وزارت همچنان گفته است که نقش افغانستان در این دهلیز «مهم» و «کلیدی» است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *