ولایت قندهار

حمله‌ی موتربمب طالبان بر یک کندک پولیس در «شاه‌ولیکوت» قندهار

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت قندهار از انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده در مربوطات ولسوالی «شاه‌ولی‌کوت» این ولایت خبر می‌دهند.

بهیر احمدی، سخن‌گوی والی قندهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که این انفجار صبح امروز (شنبه، 18 عقرب) در ورودی یک کندک پولیس در مربوطات ولسوالی «شاه‌ولیکوت» رخ داده و پس از آن درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالب آغاز شده است.

آقای احمدی افزود که از تلفات این رویداد تا کنون جزئیاتی دریافت نکرده است.

او علاوه کرد که نیروهای کمکی پولیس و نیروهای هوایی برای دفع این حمله به ساحه رسیده و به‌زودی ساحه‌ی یادشده از وجود مخالفان مسلح دولت پاکسازی خواهد شد.

سخن‌گوی والی قندهار ساعاتی پس از نشر این خبر، در صحبت تلفنی با اطلاعات روز اظهارات قبلی‌اش در مورد انفجار یک موتربمب در مربوطات ولسوالی شاه‌ولیکوت این ولایت را اصلاح کرد. آقای احمدی گفت که نیروهای هوایی ساحه را کوردینات کرده و نشانی از انفجار دیده نشده است. با آن‌هم او افزود که جزئیات بیشتر در مورد این رویداد را بعدا با رسانه‌ها شریک می‌کند.

گروه طالبان در اعلامیه‌ای گفته است که این حمله شب گذشته در منطقه‌ی «چنارپه» ولسوالی شاه‌ولیکوت صورت گرفته است. به نقل از اعلامیه‌ی این گروه، این حمله توسط یک مهاجم انتحاری این گروه انجام شده که در نتیجه یک قرارگاه نیروهای دولتی تخریب و شمار زیادی از این نیروها کشته شده‌اند. طالبان همچنان گفته‌اند که این حمله تا حوالی چاشت امروز شنبه نیز ادامه داشته است.

ولایت قندهار در جنوب کشور یکی از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید. گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت دارد. این گروه پیش از این در شهر قندهار، مرکز این ولایت نیز حملات تروریستی و تخریبی انجام داده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *