وزارت حج و اوقاف به زائران کربلا: از سفر به عراق خودداری کنید

اطلاعات روز: وزارت ارشاد، حج و اوقاف از زائران کشور خواسته است که تا بهترشدن «وضعیت سیاسی و امنیتی» عراق از سفر به این کشور خودداری کنند.

در اطلاعیه‌ای که امروز (پنج‌شنبه، ۲۳ عقرب) از سوی ریاست عمره و زیارت وزارت ارشاد، حج و اوقاف به نشر رسیده، آمده که این تصمیم در پی متشنج‌شدن وضعیت امنیتی و سیاسی عراق در نتیجه‌ی مظاهره‌ی اخیر در این کشور گرفته شده است.

به نقل از اعلامیه، سفارت افغانستان در عراق در تاریخ هفت عقرب گفته است که وضعیت سیاسی و امنیتی عراق هم‌اکنون «غیرقابل پیش‌بینی» است و در صورت تشنج ممکن حوادث ناگواری برای زائران افغان در عراق رخ بدهد.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف همچنان افزوده است که زائران پس از بهترشدن اوضاع به زیارت عتبات مقدسه به عراق بروند.

در همین حال فضل‌محمد حسینی، رییس نشرات و سخن‌گوی این وزارت به روزنامه اطلاعات روز گفت که این درخواست هم‌اکنون نیز اعتبار دارد.

او افزود: «زائران پس از بهترشدن وضعیت عراق می‌توانند به زیارت عتبات عالیه‌ی مقدسه به این کشور سفر کنند.»

وزارت ارشاد، حج و اوقاف کشور در حالی از زائران کشور می‌خواهد که از سفر به کشور عراق خودداری کنند که از حدود پنج هفته‌ی پیش تظاهرات ضددولتی در این کشور آغاز شده است.

معترضان در این کشور خواستار فرصت‌های شغلی بیشتر، پایان فساد مالی و خدمات اجتماعی بهتر در عراق شدند.

اما وعده‌ی دولت برای ایجاد اصلاحات تا کنون نتوانسته این معترضان را که خواستار برکناری عادل المهدی، نخست‌وزیر عراق اند، راضی کنند. آقای مهدی گفته که او از مقامش کنار نمی‌رود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *