برف‌باری در سالنگ‌ها؛ «رانندگان اقدامات احتیاطی را در نظر بگیرند»

اطلاعات روز: ریاست حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها از ادامه‌ی برف‌باری در سالنگ‌های شمالی و جنوبی خبر داده و گفته است که تمام وسایط به استثنای موتر باربری نوع «تریلر» می‌توانند با زنجیر «چَین» از این مسیر رفت‌وآمد کند.

در اعلامیه‌ی ریاست حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها که صبح امروز (جمعه، 24 عقرب) منتشر شده، آمده است که برف‌باری از اوایل شب گذشته بدینسو در سالنگ‌های شمالی و جنوبی ادامه دارد.

در اعلامیه به رانندگان اقدام‌های احتیاطی توصیه شده و از آنان خواسته شده است که سرعت مجاز، وزن مجاز و ارتفاع مجاز را در هنگام عبور از این مسیر در نظر داشته باشند.

همچنان از رانندگان خواسته شده است که با وسایل و تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر «چَین» و وسایل فنی مجهز باشند. به رانندگان توصیه شده است که مقررات و رهنمایی موظفین را رعایت و از سبقت‌جویی و توقف در داخل تونل و «گالری»ها خودداری کنند.

به نقل از اعلامیه، در حال حاضر ضخامت برف 20 سانتی‌متر بوده و احتمال ریزش برف در 24 ساعت آینده 80 درصد پیش‌بینی شده است.

شاه‌راه سالنگ از بزرگ‌ترین شاهراه‌های افغانستان است که کابل را با دست‌کم ۹ ولایت در شمال این کشور وصل می‌کند. شاه‌راه سالنگ همه ساله در فصل زمستان هر از گاهی به دلیل بارش برف سنگین و وقوع برف‌کوچ‌ها در سالنگ‌های شمالی و جنوبی مسدود می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *