فرمانده پولیس ولسوالی «ورسج» تخار در یک کمین طالبان در بغلان کشته شد

اطلاعات روز: منابع امنیتی در ولایت بغلان تأیید می‌کنند که محمدافضل حکیمی، فرمانده پولیس یکی از ولسوالی‌های تخار در یک کمین طالبان در این ولایت کشته شده است.

جاوید بشارت، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت بغلان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد صبح امروز (جمعه، 24 عقرب) در ساحه‌ی «کوتل برفی» بین ولسوالی‌های خوست و گذرگاه نور این ولایت رخ داده است.

بشارت گفت که آقای حکیمی در حالی که به‌سوی خانه‌اش در حرکت بوده، با کمین جنگ‌جویان گروه طالبان برخورده و پس از درگیری با آنان، همراه با سه نفر از همراهانش کشته شده‌اند.

هرچند سخن‌گوی فرماندهی پولیس بغلان مشخص نکرد که حکیمی فرمانده کدام ولسوالی تخار بوده، اما برخی رسانه‌ها از او به‌عنوان فرمانده پولیس ولسوالی «ورسج» تخار نام برده است.

جواد هجری، سخن‌گوی والی تخار نیز در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که او [محمدافضل حکیمی] از یک ماه بدینسو به‌عنوان فرمانده پولیس ولسوالی «ورسج» کار می‌کرد.

آقای بشارت افزود که با رسیدن نیروهای کمکی به ساحه‌ی درگیری، جنگ‌جویان گروه طالبان از محل فرار کرده‌اند.

گروه طالبان مسئولیت کشته‌‍شدن فرمانده پولیس ولسوالی «ورسج» تخار را به عهده گرفته است.

بغلان در شمال‌شرق کشور و در همسایگی با ولایت‌های تخار، قندز، بامیان، پروان، بدخشان و سمنگان قرار دارد که برای دولت و گروه طالبان یک «هدف» استراتژیک به‌حساب می‌آید. این ولایت همچنان یکی از ولایات ناامن کشور محسوب می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *