هدایت تازه شورای امنیت ملی: دیوارهای سمنتی از جاده‌ها برداشته شود

اطلاعات روز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور به والی کابل و مسئولان امنیتی در این ولایت هدایت داده است تا تمامی دیوارهای سمنتی که برای تأمین امنیت در بیرون از ساختمان‌ها جابه‌جا شده‌اند، به داخل محوطه ساختمان‌ها انتقال بدهند.

نشست سکتورهای امنیتی روز گذشته (یک‌شنبه، 26 عقرب) به رهبری آقای محب برگزار شده است. هدایت انتقال دیوارهای سمنتی به داخل ساختمان‌ها نیز از سوی آقای محب در این نشست داده شده است.

دفتر شورای امنیت ملی در اعلامیه‌ای گفته است که والی کابل و مسئولان امنیتی این ولایت مکلف شده‌اند تا هرچه زودتر برنامه‌های‌شان در این راستا را آماده و عملی کنند.

دیوارهای سمنتی از چند سال بدینسو برای تأمین امنیت و جلوگیری از واقعه‌های تروریستی احتمالی در بیرون شماری از ساختمان‌ها و در برخی موارد روی جاده‌ها در بخش‌های مختلف در شهر کابل گذاشته شده‌اند.

گذاشتن این دیوارهای سمنتی سبب شده است تا شماری از کوچه‌ها و جاده‌ها به‌روی رفت‌وآمد محدود شود. اقدامی که بارها با انتقاد شهروندان کابل نیز مواجه شده است.

از سویی هم در نشست سکتورهای امنیتی روی ازدحام ترافیکی شهر کابل و مشکلات ایستگاه‌ها در این شهر نیز بحث شده است. رهبری این نشست از شهرداری کابل خواسته است تا هرچه زودتر طرح بدیل برای کاهش ازدحام ترافیکی و رفع مشکلات ایستگاه‌ها، تهیه و عملی کند.

به نقل از اعلامیه‌ی دفتر شورای امنیت ملی، آقای محب از اعضای حاضر در این نشست خواسته است که در کنار تأمین امنیت، به نمای ظاهری شهر کابل نیز توجه کرده و «برای رفت‌وآمد زمینی هم‌شهریان نیز یک سلسله اقدامات را روی‌دست گیرند».

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *