کارمندان نهادهای غیردولتی در افغانستان صاحب معاش تقاعدی می‌شوند

اطلاعات روز: وزارت کار و امور اجتماعی کشور اعلام کرده است  که مقرره‌ی حقوق تقاعد کارکنان نهادهای غیردولتی یا سکتور خصوصی طی حکمی از سوی مقام ریاست‌جمهوری نافذ شده است.

در اعلامیه‌ی وزارت کار و امور اجتماعی که امروز (دوشنبه،‌ 11 قوس) منتشر شده،‌آمده است که این مقرره نخستین سند تقنینی در پیوند به پرداخت حقوق کارکنان ادارات غیردولتی و سکتور خصوصی در افغانستان است که در سه فصل و 22 ماده تدوین شده است.

این وزارت گفته است که براساس این مقرره،‌نهادهای غیردولتی و سکتور خصوصی «مکلف به پرداخت یک ماه معاش در بدل هر سال کار یک کارکن» خواهند شد.

وزارت کار و امور اجتماعی در ادامه افزوده است که تلاش‌های این وزارت از سال‌ها به این طرف برای نافذشدن این مقرره دوام داشت و سرانجام این مقرره پس از گذرانیدن تمامی مراحل تقنینی، نافذ شده است.

وزارت کار در عین حال نافذشدن این مقرره را یک گام ارزنده در امر تحقق حقوق کارکنان نهادهای غیردولتی خوانده است.

دیدگاه‌های شما
  1. این یک اقدام نیک و حق مسلم یک کارمند است که باید داده شود امیداور هستیم که دولت تمامی نهاد های دولتی را تحت بررسی قرار دهد .

  2. خدا کند که این موضوع بلعموم سرکار شود، چون بند نیز یک تن از کارمندان یک بانک خصوصی میباشم، همیش موضوع که بنده را میرنجانید همین بود، فکر میکردم معاش که من در یافت میکنم به مشکل روزم را تیر میکند،
    بعد از ین که پیرشدم و نتوانیستم به وظیفه خویش ادامه بدهم چطور خواهم کرد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *