جاپان برای حمایت از تلاش‌های یونیسف در افغانستان هفت میلیون دالر کمک کرد

اطلاعات روز: سفارت جاپان در کابل از کمک هفت میلیون دالری دولت این کشور برای حمایت از تلاش‌های اداره‌ی حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) خبر داده است.

در یک اعلامیه‌ی مشترک سفارت جاچان و اداره‌ی یونیسف که امروز (چهارشنبه، 13 قوس) منتشر شده، آمده است که این کمک جدید؛ دولت افغانستان، یونیسف و شرکای آن‌را قادر می‌سازد تا در دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار برای تأمین زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه افراد در سن‌های مختلف، همکاری کند.

همچنان گفته شده است که این کمک جدید دولت جاپان به تلاش‌های جهانی برای ریشه‌کن کردن پولیو (فلج اطفال) نیز کمک خواهد کرد.

به نقل از اعلامیه، افغانستان یکی از تنها دو کشور در جهان است که تا کنون قادر به محو کامل فلج اطفال نشده است.

در اعلامیه به نقل از سوزوکا، سفیر جاپان آمده است: «امیدوارم که افغانستان در اسرع وقت به یک کشور آسوده برای نوزادان تبدیل گردد. برای این منظور، دولت جاپان با همکاری یونیسف این پروژه را ادامه می‌دهد.»

یاسوهیرو سهرا، نماینده‌ی ارشد جایکا در افغانستان نیز گفته است: «ریشه‌کن ساختن فلج اطفال یکی از اهداف دولت افغانستان و جامعه بین‌المللی است. ما از تلاش‌های همیشگی دولت افغانستان، شرکای آن و از همه مهم‌تر واکسین‌کننده‌های که در خط مقدم قرار دارند و به‌خاطر تلاش‌های پایدارشان در از بین‌بردن فلج اطفال قدردانی می‌نماییم.»

او همچنان ابراز امیدواری کرده است که این کمک با همکاری وزارت صحت عامه و یونیسف در جلوگیری از انتقال ویروس پولیو کمک کرده و در نهایت منجر به محو پولیو در افغانستان شود.

در همین حال، ماموسی زیور، معین مالی و اداری وزارت صحت عامه کشور نیز گفته است که کمک جدید دولت جاپان، افغانستان را در ارائه‌ی خدمات واکسیناسیون با کیفیت و متوازن برای مادران، نوزادان، دختران و پسران زیر پنج سال کمک می‌کند.

در بخشی از اعلامیه‌ی سفارت جاپان آمده است که این کمک جدید یونیسف را قادر می‌سازد تا بیش از 1.4 میلیون کودک را واکسین و بیش از 10 میلیون کودک دیگر را در برابر فلج اطفال محافظت کند.

همچنان گفته شده است که این کمک یونیسف را قادر می‌سازد تا برای بیش از 2.8 میلیون زن در سن باروری واکسین «تیتانوس توکسوئید» فراهم کند.

در همین حال ابوبکر کامپو، نماینده‌ی یونیسف در افغانستان از کمک جدید دولت جاپان استقبال کرده است.

گفتنی است که براساس معلومات سفارت جاپان در کابل، دولت این کشور از سال 2001 میلادی تا کنون 6.6 میلیارد دالر امریکایی در بخش‌های امنیت، زیربناها، زراعت، توسعه روستایی، ظرفیت‌سازی بشری، معارف، صحت، فرهنگ و کمک‌های بشردوستانه به افغانستان کمک کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *