دو نفر به اتهام قتل «تتسو ناکامورا» بازداشت شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار از بازداشت دو نفر به اتهام کشتن «تتسو ناکامورا»، رییس مؤسسه‌ خیریه‌ «خدمات پزشکی صلح جاپان» و پنج همکار افغان او خبر داده‌اند.

شاه‌محمود میاخیل، والی ننگرهار امروز (دوشنبه، 18 قوس) در یک نشست خبری مشترک با محمدایمل نیازی، فرمانده پولیس این ولایت همچنان گفته است که پس از ترور ناکامورا، نیروهای امنیتی به‌صورت جدی برای شناسایی عاملان آن تلاش کرده‌اند.

او در عین حال افزوده است که یک تیم فنی از مرکز برای بررسی قضیه ترور ناکامورا به ننگرهار آمده است.

فرمانده پولیس ننگرهار نیز در این نشست خبری گفته است که تحقیقات بیشتر از دو نفری که بازداشت شده‌اند، آغاز شده و نتایج آن به‌زوی با مردم شریک خواهد شد.

تتسو ناکامورا، رییس مؤسسه‌ خیریه‌ «خدمات پزشکی صلح جاپان» و شهروند افتخاری افغانستان روز چهارشنبه هفته گذشته با پنج همکار افغان خود در نتیجه‌ی یک حمله مسلحانه در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار کشته شدند.

مقام‌های محلی در ننگرهار در حالی از بازداشت دو نفر به اتهام قتل تتسو ناکامورا خبر داده‌اند که یک روز پس از قتل او، والی ننگرهار در صحبت با خبرنگاران گفته بود که قتل آقای ناکامورا در خارج از افغانستان طرح‌ریزی شده و دلیل آن هم کارهای مؤثر این امدادگر جاچانی در راستای مهار آب در ننگرهار بوده است.

پیکر ناکامورا بعد از ظهر روز شنبه هفته جاری به جاپان منتقل شد و روز یک‌شنبه به توکیو، پایتخت آن کشور رسید.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *