فیفا از کمیسیون شکایات خواست کارش را در زمان قانونی انجام دهد

اطلاعات روز: مؤسسه انتخابات آزاد و عادلانه‌ی افغانستان (فیفا) از کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی خواسته است که کارهایش را در زمان قانونی آن تکمیل و به مردم اطلاع‌رسانی کند.

در اعلامیه‌ی فیفا که امروز (دوشنبه، 2 جدی) منتشر شده، آمده است که کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی وظیفه دارد تا با حفظ بی‌طرفی کامل و در مطابقت با قانون و لوایح، عدالت انتخاباتی را تأمین کند.

فیفا تأکید کرده است که پیچیدگی‌ها و دشواری‌های رسیدگی به شکایات، نیازمند اقدامات شفاف، اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع در مشارکت با تمام طرف‌های ذی‌دخل است.

این نهاد ناظر بر روند انتخابات از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز خواسته است که در کار کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی دخالت نکرده و در ارایه‌ی اسناد و نظارت از روند رسیدگی به شکایات، با این کمیسیون همکاری کنند.

فیفا در حالی خواستار اجراآت کمیسیون شکایات در زمان قانونی شده است که روز گذشته محمدقاسم الیاسی، منشی و سخن‌گوی کمیسیون شکایات در یک نشست خبری گفته بود که این کمیسیون پس از ثبت شکایات، 39 روز کاری را در اختیار دارد تا به شکایات و اعتراضات رسیدگی کنند.

نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری روز گذشته از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد. کمیسیون شکایات دو روز دیگر فرصت دارد تا شکایات و اعتراضات را ثبت کند و پس از آن مرحله‌ی رسیدگی به شکایات آغاز می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *