عبدالله و بس: رسیدگی به شکایات بی‌طرفانه و براساس قانون صورت گیرد

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی و رهبر دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی و جان‌ بس، سفیر امریکا در افغانستان در ملاقتی با یکدیگر، بر رسیدگی بی‌طرفانه و قانونی به شکایات انتخاباتی تأکید کرده‌اند.

آقای عبدالله در صفحه‌ی فیسبوکش نوشته که امروز (سه‌شنبه، سوم جدی) سفیر امریکا به دفتر کارش آمده است و با او در مورد تلاش‌ها برای دست‌یابی به صلح و روند رسیدگی به شکایات گفت‌وگو کرده است.

«دو طرف تأکید کرده‌اند که روند رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی از سوی کمیسیون شکایات باید بی‌‌طرفانه، طبق قانون، لوایح و طرزالعمل‌های انتخابات صورت گیرد.»

کمیسیون انتخابات روز یک‌شنبه هفته‌ی جاری نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان را اعلام کرد. براساس این نتایج، محمداشرف غنی با گرفتن ۹۲۳ هزار و ۸۶۸ رأی (۵۰.۶۴ درصد) در صدر و عبدالله عبدالله با گرفتن ۷۲۰ هزار و ۹۹۰ رأی (۳۹.۵۲ درصد) در رده‌ی دوم قرار گرفته است.

آقای عبدالله به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات به شدت معترض است و آن را نمی‌پذیرد. او مدعی شده است که بر اساس آرای پاک مردم برنده‌ی انتخابات است و به هوادارنش اطمینان داده است که با تمام توان از آرای آنان دفاع می‌کند.

دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله می‌گوید که کمیسیون انتخابات بی‌آنکه سرنوشت حدود 300 هزار آرای جنجالی و 2423 محل را روشن، کند نتایج ابتدایی را اعلام کرده است.

دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی گفته است که حدود هشت هزار شکایت از روند انتخابات در کمیسیون شکایات ثبت می‌کند.

آقای عبدالله حالا از کمیسیون شکایات انتخاباتی خواسته است که بی‌طرفانه به شکایات رسیدگی کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *