ریاست هواشناسی از بارندگی شدید و جاری‌شدن سیلاب در 20 ولایت کشور هشدار داد

اطلاعات روز: ریاست هواشناسی افغانستان از وقوع باران شدید، برف‌باری سنگین و سیلاب‌های آنی در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته‌ی جاری در بیست ولایت کشور هشدار داده است.

در اعلامیه‌ی این ریاست که امروز (یک‌شنبه، 15 جدی) منتشر شده، آمده است که احتمال باران شدید و برف‌باری سنگین در ولایت‌های قندهار، هلمند، زابل، غزنی، پکتیکا، ارزگان، دایکندی، کابل، پروان، پنجشیر، بغلان، ننگرهار، خوست، غور میدان‌وردک، لوگر، بامیان، فراه، هرات و برخی از نقاط فاریاب وجود دارد.

ریاست هواشناسی گفته است که میزان باران در نقاط مختلف بین پنج الی 50 ملی‌متر و میزان برف نیز بین ده الی 50 سانتی متر پیش‌بینی شده است.

این اداره همچنان تأکید کرده است که احتمال وقوع سیلاب نیز در ولایت‌های قندهار، هلمند، نیمروز و فراه پیش‌بینی شده است.

در همین حال، وزارت انرژی و آب کشور نیز از احتمال بلندرفتن سطح آب دریاها و وقوع سیلاب‌های «آب‌ریزه‌ای با خطرات کم» و همچنان برف‌باری در حوزه‌های دریایی هلمند، هریرود و حوزه‌ی دریایی شمال خبر داده است.

وزارت انرژی و آب از افرادی که در پایین‌دست مناطق ذکر شده زندگی می‌کنند، خواسته است تا از نزدیک شدن در کنار دریاها هنگام سیلاب خودداری کنند.

این وزارت از افرادی که در بالادست دریاهای یادشده زندگی می‌کنند، نیز خواسته که هنگام بلند رفتن سطح آب و یا جاری شدن سیلاب به مناطق پایین‌دست اطلاع دهند تا از تلفات انسانی جلوگیری شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *