پنج فرد معتاد به مواد مخدر به دلیل شدت سرما در هرات جان باختند

اطلاعات روز – هرات: منابع صحی در ولایت هرات می‌گویند که از آغاز فصل زمستان تا کنون پنج فرد معتاد به مواد مخدر به دلیل سردی هوا و نبود سرپناه جان باخته‌اند.

داکتر ابراهیم محمدی، مسئول هرات آمبولانس امروز (یک‌شنبه، 15 جدی) به روزنامه اطلاعات روز گفت که بیشتر افراد معتاد به مواد مخدر در شرایط سخت شب و روزشان را سپری می‌کنند.

آقای محمدی همچنان گفت که آنان با تماس شهروندان هرات از مرگ معتادان باخبر می‌شوند. به گفته‌ی او، احتمال دارد آمار جان باختن معتادان در شهر هرات افزایش یابد.

مسئول هرات آمبولانس می‌گوید که بیشتر معتادان در ساحه‌ی تانک مولوی، پایین آب، پای منارها و در میان «بلوارهای شهر» جان‌های‌شان را از دست می‌دهند. مسئولان هرات آمبولانس هشدار می‌دهند که تا پایان فصل زمستان آمار تلفات معتادان از شدت سرما چند برابر خواهد شد.

داکتر ابراهیم محمدی، مسئول هرات آمبولانس

در همین حال، وکیل احمد کروخی، عضو شورای ولایتی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که اداره‌ی محلی به‌ویژه والی هرات در قسمت رسیدگی به وضعیت افراد معتاد به مواد مخدر «سهل‌انگاری» می‌کنند.

آقای کروخی همچنان گفت که مواد مخدر به شکل آسان در تمام نقاط شهر هرات به فروش می‌رسد و معتادان به دلیل نبود مکان مناسب اکثر «بلوارهای شهر» را تسخیر کرده‌اند.

جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات اما می‌گوید که اداره‌ی محلی هرات بودجه‌ای به‌منظور جمع‌آوری معتادان از سطح شهر در اختیار ندارد.

آقای فرهاد افزود که از چندی بدینسو برای فراهم‌کردن سرپناه و جای بود‌و‌باش مناسب به معتادان کمپین جمع‌آوری کمک به معتادان آغاز شده است. او از مردم نیز خواست که به معتادان کمک کند.

این همه در حالی است که براساس آمارهای اداره‌ی محلی هرات، بیش از هفتاد هزار معتاد به مواد مخدر در این ولایت زندگی می‌کنند که بیشترشان جای مناسب برای بودوباش ندارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *