80 خانواده در نتیجه‌ی رانش زمین و کوه در سمنگان بیجا شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت سمنگان می‌گویند که در نتیجه‌ی رانش زمین و کوه در ولسوالی دره صوف بالای این ولایت حدود 80 خانواده بیجا شده‌اند.

محمدعلی حسنی، ولسوال ولسوالی دره صوف بالای ولایت سمنگان امروز (چهارشنبه، 18 جدی) به روزنامه اطلاعات روز گفت که رانش زمین و کوه در روستای «حسنی» این ولسوالی از تاریخ دوم ماه جاری به این طرف در حال پیشروی است.

آقای حسنی همچنان گفت که تا کنون 80 خانه در نتیجه‌ی رانش زمین و کوه «درز» برداشته و یک مکتب دیگر تخریب شده است. او افزود که مالکان این خانه‌ها براساس هدایت مقام‌های مسئول خانه‌های‌شان را ترک و به یک روستای دیگر در نزدیک روستای «حسنی» پناه برده‌اند.

به گفته‌ی او، رانش زمین و کوه بیش از 120 خانه‌ی دیگر را تهدید می‌کند. ولسوال دره صوف بالا در ادامه گفت که تا کنون در نتیجه‌ی رانش زمین و کوه در روستای حسنی کسی کشته نشده است.

ولسوال دره صوف بالا تأکید کرد که روستای «حسنی» از سال 1371 خورشیدی تا کنون چهار بار شاهد رانش زمین و کوه بوده است.

به گفته‌ی او، یک چشمه در قسمت پایین کوه در این روستا وجود دارد که جذب دوباره‌ی آب آن باعث رانش زمین و کوه می‌شود. آقای حسنی علاوه کرد که رانش زمین و کوه در زمستان با بارش برف و باران سرعت می‌گیرد.

ولسوال ولسوالی دره صوف بالا افزود که این قضیه را با حکومت محلی سمنگان شریک کرده و قرار است به‌زودی کمک‌های لازم برای بیجاشدگان در این روستا فرستاده شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *