معترضان در غور: شاه‌راه ولایات مرکزی و بند برق «پوزه لیچ» در بودجه شامل شود

اطلاعات روز: شماری از باشندگان غور در واکنش به شامل‌نشدن شاه‌راه ولایت‌های مرکزی و بند برق «پوزه لیچ» در شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت در بودجه ملی سال مالی 1399 خورشیدی، دست به تجمع اعتراضی زدند.

در این تجمع اعتراضی که امروز (چهارشنبه، 25 جدی) راه‌اندازی شد، اعضای شورای ولایتی، کارمندان ادارات دولتی، فعالان مدنی و باشندگان غور حضور داشتند.

معترضان حکومت مرکزی را در راستای عملی‌نکردن پروژه‌های انکشافی و زیربنایی در غور به «بی‌پروایی» متهم کردند. آنان همچنان از حکومت خواست که شاه‌راه مرکزی و بند برق «پوزه لیچ را در بودجه ملی سال مالی 1399 شامل کند.

حسن حکیمی، یکی از فعالان مدنی غور به روزنامه اطلاعات روز گفت که حکومت به ولایت «محروم» غور هیچ توجهی نکرده است.

آقای حکیمی همچنان گفت: «وعده‌ی رییس‌جمهور این بود که ما قفل مناطق مرکزی را می‌شکنیم و محرومیت مناطق مرکزی را از بین می‌بریم ولی تا هنوز عملی نشده. تا زمانی که سرک ساخته نشود مردم مناطق مرکزی به‌خصوص غور در فقر، محرومیت، مشکلات اقتصادی و اجتماعی قرار دارند.»

اعضای شورای ولایتی غور نیز هشدار دادند در صورتی که حکومت به خواسته‌های معترضان رسیدگی نکند، شاه‌راه‌های این ولایت را به‌روی ترافیک مسدود خواهند کرد.

عبدالحمید ناطقی، عضو این شورا به روزنامه اطلاعات روز گفت که آنان از خواست مردم مبنی بر ساخت جاده و بند برق پوزه لیچ حمایت می‌کنند.

بند برق پوژه لیچ در 20 کیلومتری شرق شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور موقعیت دارد. کار ساخت این بند که ظرفیت تولید 4 میگاوات برق را دارد، سال گذشته متوقف شده بود.

باشندگان غور مدعی هستند که همه‌ساله بودجه‌ی «ناچیز» به این ولایت اختصاص داده می‌شود و به همین خاطر این ولایت از پیشرفت بازمانده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *