50 جنگ‌جوی طالب در غور به نیروهای دولتی تسلیم شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت غور تأیید می‌کنند که 50 جنگ‌جوی گروه طالبان در ولسوالی شهرک این ولایت به نیروهای دولتی تسلیم شده‌اند.

عبدالحی خطیبی، سخن‌گوی والی غور به روزنامه اطلاعات روز گفت که این جنگ‌جویان طالب تحت فرماندهی ملا عبدالقادر و ارباب عبدالله روز گذشته (چهارشنبه، 25 جدی) به نیروهای دولتی تسلیم شده‌اند.

آقای خطیبی همچنان گفت که این جنگ‌جویان در روستاهای «سیاه دهن مرغه»، سورپان» و «رزق» ولسوالی شهرک فعالیت‌های تروریستی داشتند.

به گفته‌ی او، این جنگ‌جویان تازه تسلیم‌شده 22 میل سلاح نوع کلاشینکوف، یک میل راکت و یک میل پیکای شان را به نیروهای دولتی تسلیم کرده‌اند.

سخن‌گوی والی غور در ادامه گفت که در نتیجه‌ی عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی و دفاعی در شاه‌راه هرات – غور بیش از 100 جنگ‌جوی طالب به نیروهای دولتی تسلیم شده‌اند. این عملیات از بیش از دو هفته بدینسو زیر نام «عملیات طوفان هریرود» ادامه دارد.

هفته‌ی گذشته نیز نزدیک به 70 جنگ‌جوی گروه طالبان در روستای «کمنج» ولسوالی شهرک ولایت غور به نیروهای دولتی تسلیم شده‌بودند.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت غور در زون غرب کشور یکی از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *