غنی خواستار همگانی‌کردن فهرست غاصبان ملکیت‌های عامه در کابل شد

اطلاعات روز: رییس‌جمهوری غنی به والی و شهردار ولایت کابل دستور داده است که تا هر چه زودتر فهرست غاصبان ملکیت‌های عامه در این ولایت را همگانی کنند.

در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ ریاست‌جمهوری کشور به نشر رسیده، آمده است که آقای غنی دستور همگانی‌کردن فهرست غاصبان زمین در کابل را دیروز (پنج‌شنبه، 26 جدی) در دیداری با شماری از ساکنان نواحی اول، دوم، هشتم، نهم و شانزدهم شهرداری کابل به والی و شهردار این ولایت داده است.

به نقل از خبرنامه، آقای غنی همچنان از والی و شهردار کابل خواسته است کسانی که مانع همگانی‌کردن فهرست غاصبان ملکیت‌های عامه می‌شوند، ممنوع‌الخروج و تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

رییس‌جمهور غنی سه روز پیش (سه‌شنبه، 24 جدی) در دیداری با شماری از باشندگان ناحیه‌ی پنجم شهرداری کابل نیز گفته بود که حکومت با تهیه‌ی فهرست زمین‌های غصب‌شده، هویت غاصبان آن را افشا و خودشان را ممنوع‌الخروج می‌کند.

او افزوده بود که زمین‌های غصب‌شده دوباره به صاحبان‌شان برگردانده می‌شود.

رییس‌جمهوری کشور این گفته‌ها را در حالی مطرح می‌کند که پیش از این او بارها گفته که با غاصبان زمین در کشور، به‌خصوص کابل برخورد جدی می‌کند.

با این حال وزارت شهرسازی و اراضی کشور در تاریخ ۲۹ میزان اعلام کرده بود که تا کنون ۱.۶ میلیون جریب زمین دولتی زیر غصب قرار دارد. این وزارت افزوده بود که بیش‌ترین زمین‌های غصب‌شده مربوط به ولایت‌های کابل، هرات و قندهار می‌باشد.

براساس گفته‌های مسئولان این وزارت، کنر، نورستان، پنج‌شیر و دایکندی از ولایت‌هایی است که زمین‌های دولتی در آن غضب نشده است.

گفتنی است که براساس آماری که محمد یعقوب حیدری، والی کابل در 27 جوزای سال روان ارایه کرده است، هنوز بیش از 85 هزار جریب زمین در این ولایت در اختیار غاصبان می‌باشد. او اما گفته بود که حکومت در جریان سال‌های 1396 و 1397 خورشیدی، توانسته حدود 10 هزار جریب زمین از غاصبان را پس بگیرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *