ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان

ارگ: مردم افغانستان از طرحی که در آن آتش‌بس مطرح شود، استقبال می‌کند

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که دولت و مردم افغانستان از هر طرحی صلح که در آن آتش‌بس به حیث یک قدم اساسی مطرح شود، استقبال می‌کنند.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری کشور امروز (جمعه، 27 جدی) در تویتی گفته است که صلح پایدار و باعزت برای دولت، مردم و متحدان بین‌المللی افغانستان اولویت اساسی است. او افزوده است که تنها راه رسیدن به آن، تأمین آتش‌بس می‌باشد.

آقای صدیقی پنج روز پیش (یک‌شنبه، 22 جدی) هم در رشته‌تویتی گفته بود که طرح حکومت افغانستان برای آغاز گفت‌وگوهای صلح به‌جای کاهش خشونت‌ها، تأمین آتش‌بس است.

او توضیح داده بود: « کاهش خشونت معنای دقیق نظامی، حقوقی و جنبه‌ی عملی ندارد. (اما) هدف ما از آتش‌بس، همانند آتش‌بسی است که دو سال پیش، در روزهای عید در کشور برقرار شد.»

آقای صدیقی بروز هر نوع خشونت‌ها را وابسته به جنگ دانسته بود.

در همین حال عبدالسلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح نیز دیروز (چهارشنبه، 26 جدی)‌ در نشستی در کابل گفته بود که برای دولت و مردم افغانستان کاهش خشونت معنا ندارد.

ریاست‌جمهوری کشور در حالی بر تأمین آتش‌بس به‌جای کاهش خشونت‌ها به‌خاطر رسیدن به صلح پایدار در کشور تأکید می‌کند که براساس اعلام گروه طالبان مذاکرات این گروه با هیأت امریکایی در مورد صلح افغانستان در قطر از سر گرفته شده است.

این گروه گفته است که هم‌اکنون گفت‌وگوها روی امضای توافق‌نامه‌ی صلح و مراسم آن میان دو طرف جریان دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *