شهر قندهار

حمله‌ی طالبان بر یک ایست بازرسی در شهر قندهار تلفات بر جای گذاشت

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی در ولایت قندهار می‌گویند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر یک ایست بازرسی پولیس در شهر قندهار، یک سرباز کشته شده است.

عبدالبشیر خاکسار، معاون سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت 11:00 پیش از چاشت امروز (سه‌شنبه، 1 دلو) در ساحه‌ی «بازار هرات» از مربوطات حوزه‌ی اول امنیتی شهر قندهار رخ داده است.

به گفته‌ی او، یک سرباز دیگر پولیس در جریان درگیری‌ها با مهاجمان در این رویداد، زخمی شده است.

آقای خاکسار تأکید کرد که مهاجمان مربوط به گروه طالبان بوده و قصد حمله بر یک ایست بازرسی پولیس را داشته‌اند. براساس گفته‌های او، مهاجمان دو نفر بوده‌اند و قبل از حمله کنند، توسط پولیس شناسایی می‌شوند.

معاون سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندهار گفت: «این افراد پس از شناسایی فورا داخل یک ساختمان نیمه‌کاره می‌شوند که پس از نیم ساعت درگیری از پا درآمدند.»

همزمان با این حمله، یک انفجار در ساحه‌ی «مارکیت میوه» در حوزه‌ی پنجم امنیتی این شهر نیز رخ داده است که به گفته‌ی پولیس، تلفاتی در پی نداشته است. پولیس هم این حمله را به گروه طالبان نسبت داده است.

گروه طالبان اما تا کنون در مورد این دو رویداد چیزی نگفته است.

ولایت قندهار در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های این ولایت فعالیت و حضور گسترده دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *