یک کارخانه بزرگ مواد مخدر طالبان در ننگرهار تخریب شد

اطلاعات روز: وزارت دفاع کشور اعلام کرده است که یک کارخانه‌ی بزرگ تولید و پروسس مواد مخدر گروه طالبان در نتیجه‌ی عملیات نیروهای ارتش در ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار از بین برده شده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (جمعه، 4 دلو) منتشر شده، آمده است که این عملیات از سوی نیروهای کماندوی ارتش در مربوطات روستای «گندمک» ولسوالی شیرزاد راه‌اندازی شده است. در نتیجه‌‎ی این عملیات، مقداری زیادی مواد مخدر نیز کشف و از بین برده شده است.

وزارت دفاع در ادامه افزوده است که در نتیجه‌ی این عملیات، روستای «گندمک» در ولسوالی شیرزاد نیز از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاکسازی و مقداری از سلاح و مهمات این گروه به‌دست نیروهای شامل عملیات افتاده است.

گروه طالبان تا کنون به‌طور مشخص به این ادعای وزارت دفاع واکنش نشان نداده، اما گفته است که جنگ‌جویان این گروه در مربوطات ولسوالی شیرزاد ننگرهار بر قطار عملیاتی نیروهای دولتی حمله کرده‌اند.

طالبان ادعا کرده‌اند که در نتیجه‌ی این حمله 12 نیروی دولتی کشته و 16 نیروی دولتی دیگر زخمی شده‌اند. این گروه همچنان گفته است که در جریان این حمله تنها یک جنگ‌جوی‌شان زخمی شده است.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، یکی از ولایت‌های ناامن کشور به حساب می‌آید. در کنار گروه طالبان، گروه داعش نیز در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی اچین فعالیت داشت، اما حکومت افغانستان اخیرا اعلام کرده است که داعش را در ننگرهار شکست داده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *