هشدار معترضان در غور: نمایندگان حکومت مرکزی را اخراج می‌کنیم

اطلاعات روز: باشندگان غور در ادامه‌ی اعتراضات‌شان امروز (جمعه، 4 دلو) نیز به خیابان آمدند. معترضان به حکومت مرکزی یک هفته فُرصت دادند تا بودجه‌ی مشخص برای ساخت شاه‌راه غور – کابل اختصاص بدهد.

حسن حکیمی، یکی از برگزارکنندگان این تجمع اعتراضی به روزنامه اطلاعات روز گفت در صورتی که حکومت به خواسته‌های‌شان رسیدگی نکند، آنان کارمندان اداره‌های دولتی به‌شمول والی و مستوفی را از این ولایت اخراج خواهند کرد.

باشندگان غور از چند روز بدینسو در اعتراض به شامل‌نشدن شاه‌راه غور – کابل در سند بودجه‌ی ملی سال مالی 1399 خورشیدی در مقابل دفتر والی خیمه‌ی تحصن برپا کرده‌اند. معترضان حکومت مرکزی را به تبعیض در بخش تخصیص بودجه متهم می‌کنند.

اکنون معترضان می‌گویند تا زمانی که برای ادامه‌ی کار ساخت شاه‌راه غور – کابل بودجه اختصاص داده نشود، به بازگشایی دروازه‌های ادارات دولتی در این ولایت اجازه نخواهند داد. دروازه‌های ادارات دولتی در غور روز چهارشنبه از سوی معترضان مسدود شده بود.

این در حالی است که سند بودجه سال مالی ۱۳۹۹ روز چهارشنبه از سوی مجلس نمایندگان کشور تصویب شد. این نشست برای تصویب پیش‌نویس بودجه به‌دلیل نامتوازن‌بودن بودجه و نحوه‌ی رأی‌گیری آن با جنجال‌هایی نیز به همراه بود.

غور در زون غرب کشور از ولایت‌های کمتر انکشاف‌یافته شمرده می‌شود. تنها در این ولایت 12 کیلومتر سرک اسفالت در شهر فیروزکوه وجود دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *