نخستین کارخانه‌ی تولید سیروم افغانستان در شهرک صنعتی هرات افتتاح شد

اطلاعات روز: نخستین کارخانه‌ی تولید سیروم به هزینه‌ی بیش از یک میلیون دالر امریکایی در شهرک صنعتی هرات افتتاح شد. این کارخانه چندی پیش ایجاد شده بود، اما روند تولید سیروم در آن امروز (شنبه، 5 دلو) عملا آغاز شده است.

محمد رضا عالمی، مسئول شرکت سیروم سازی «پرسوا» به روزنامه اطلاعات روز گفت که این کارخانه ظرفیت تولید چهار نوع سیروم را دارد. به گفته‌ی او، در این کارخانه روزانه 12 هزار لیتر سیروم تولید خواهد شد.

آقای عالمی همچنان اطمینان داد که در آینده‌ی نزدیک در بخش تولید دارو بیشتر سرمایه‌گذاری خواهد کرد. او از حکومت نیز خواست که در راستای حمایت از تولیدات داخلی اقدام کند.

در همین حال، عبدالقیوم رحیمی، والی هرات هنگام افتتاح این کارخانه به روزنامه اطلاعات روز گفت که تلاش خواهند کرد تا به‌منظور رشد این کارخانه، تعرفه‌های گمرکی سیروم وارداتی را بلند ببرند.

آقای رحیمی گفت: «دیگر نیازی نیست که سیروم از کشورهای خارجی بیاید. این‌جا در هرات تولید می‌شود و من تشکری می‌کنم از صنعت‌گران خود.»

مسئولان صحی در هرات نیز می‌گویند که تولیدات سیروم در هرات از کیفیت خوبی برخوردار است و باید شفاخانه‌های خصوصی و دولتی از این تولیدات استفاده کنند.

عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت: «از همه فروشندگان و توزیع‌کنندگان دارو می‌خواهم که از تولیدات داخلی بخرند تا اقتصاد ما رشد کند، تا نیازمندی ما به واردات دارو از کشورهای خارجی کم‌تر شود.»

این در حالی است که در حال حاضر بیش از پنج کارخانه تولید دارو و تجهیزات طبی در شهرک صنعتی هرات فعالیت دارد. مقام‌های محلی هرات می‌گویند که علاقمندی تاجران برای سرمایه‌گذاری در بخش دارو و تجهیزات طبی زیاد وجود دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *