اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا: دولت جدید افغانستان در مبارزه با فساد جدی نباشد، تمویل‌کنندگانش را از دست می‌دهد

اطلاعات روز: چهار روز پس از نشر گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی در مورد فساد، اکنون اتحادیه‌ی اروپا گفته است در صورتی که تلاش‌های دولت جدید افغانستان در راستای مبارزه با فساد نتایج ملموسی در پی نداشته باشد، این کشور تمویل‌کنندگان بین‌المللی‌اش را از دست خواهد داد.

این اتحادیه در یک پیام تویتری گفته است که یافته‌های سازمان شفافیت بین‌المللی در شاخص جهانی فساد 2019 میلادی نشان می‌دهد که افغانستان هنوز هم در جمع فاسدترین کشورهای جهان قرار دارد.

اتحادیه اروپا افزوده است: «تلاش‌های مبارزه با فساد دولت جدید باید نتایج ملموسی به همراه داشته باشد، در غیر آن تمویل‌کنندگان جهانی را از دست خواهد داد.»

سازمان شفافیت بین‌المللی روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته با نشر گزارش سالانه‌ی خود اعلام کرد که تلاش‌ها در راستای مبارزه با فساد در افغانستان از سال ۲۰۱۸ میلادی به این طرف پیشرفتی نداشته و در جمعه ده کشور فاسد در جهان قرار دارد.

در گزارش این سازمان که در مورد فساد در ۱۸۰ کشور جهان به‌شمول افغانستان به نشر رسیده، آمده که افغانستان در جریان سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ همچنان از ۱۰۰ امیتاز، ۱۶ امیتاز را به دست آورده است.

براساس این گزارش: «افغانستان در سال ۲۰۱۷ از ۱۰۰ امتیاز، ۱۵ امتیاز کسب کرده بود، در سال ۲۰۱۸ این رقم به ۱۶ امتیاز افزایش یافت ولی در سال ۲۰۱۹ پیشرفتی صورت نگرفته است و افغانستان یک بار دیگر ۱۶ امتیاز گرفته است.»

از سویی هم، اتحادیه اروپا در حالی به دولت جدید افغانستان هشدار داده است که هنوز نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری کشور اعلام نشده و مشخص نیست که چه کسی عهده‌دار دولت جدید خواهد بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *