دو ولسوالی در بلخ از کنترل طالبان خارج شد

اطلاعات روز: وزارت دفاع کشور اعلام کرده است که ولسوالی‌های «نهرشاهی» و «بلخ» ولایت بلخ از کنترل طالبان خارج و به تصرف نیروهای دولتی درآمده است.

فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع امروز (دوشنبه، 7 دلو) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این ولسوالی‌ها در ادامه‌ی عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی زیر نام «عملیات شاهین» از وجود جنگ‌جویان طالب پاکسازی شده است.

آقای امان همچنان گفت که این عملیات در حال حاضر در ولسوالی‌های «شورتپه»، «زارع»، «چمتال» و «چهاربولک» ولایت بلخ به شدت ادامه دارد. به گفته‌ی او، تا کنون ده‌ها روستا در این ولسوالی‌ها نیز از وجود جنگ‌جویان طالب پاکسازی شده است.

عملیات شاهین از حدود ده روز بدینسو به‌منظور پاکسازی ولسوالی‌های ولایت بلخ از وجود جنگ‌جویان طالب راه‌اندازی شده بود. براساس معلومات وزارت دفاع، این عملیات در مرحله‌ی بعدی در ولایت‌های جوزجان، سرپل، فاریاب و سمنگان نیز گسترش خواهد یافت.

معاون سخن‌گوی وزارت دفاع می‌گوید که در جریان این عملیات تا کنون بیش از 50 جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند. آقای امان همچنان گفت که در این عملیات تنها چهار نیروی دولتی زخمی شده‌اند.

روز گذشته از تلفات غیرنظامیان نیز در جریان عملیات شاهین در روستای «بوکه» ولسوالی بلخ ولایت بلخ گزارش شده بود. شماری از باشندگان بلخ با راه‌اندازی تظاهرات ادعا کرده بودند که در نتیجه‌ی حملات هوایی نیروهای افغان در این روستا شش نفر به‌شمول زنان و کودکان کشته شده‌اند.

به دنبال آن وزارت دفاع هیأتی را برای بررسی این ادعاها به ولسوالی بلخ ولایت بلخ فرستاد. اکنون معاون سخن‌گوی وزارت دفاع نیز می‌گوید که هیأت توظیف‌شده در حال تحقیق است و نتایج تحقیقات آن بعدا اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *