زیرخطِ خبرهای این ماه شیرآباد | طنز

زیرخطِ خبرهای این ماه شیرآباد | طنز

• وزیر خارجه‌ی امریکا گفت: «من در سه-چهار ماه آینده خیلی مصروف خواهم بود. بیستم مارچ سالروز تولد لوریتا دخترم است. در هفدهم اپریل برای کولونوسکوپی با داکتر قرار دارم. در ماه می به کشورهای اروپایی سفر می‌کنم.»

اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان، در بیانیه‌ای خطاب به وزیر خارجه‌ی امریکا نوشت: «خیر است. ما منتظر می‌مانیم. عجله‌ای نیست. هر وقت فرصت کردید بیایید. جان لاک و مونتسکیو عقیده داشتند که حکومت هرچه دیرتر تشکیل شود محکم‌تر می‌شود. کولونوسکوپی خوش برای‌تان تمنا می‌کنم.»

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه، گفت: «در ماه جون هم که برای ما یک حکومت تنظیم، ان شاءالله مردم ما درک دارند. ما از صبر مردم خود تشکر و خدای نکرده اگر این قسم شود که بعد از ماه جون باز امریکا برای ما حکومت جور نکند، آن وقت باز ما اقدام مقتضی.»

• مرکز مطالعات استراتژیک افغان در آلمان کتاب تحقیقی «استنجاء» را چاپ کرد. آرنولد استینبرگر، سردبیر مجله‌ی اشپی‌غل، در این باره گفت: «پس از چاپ کتاب هستی و زمان هایدگر بسیاری از آلمانی‌ها معتقد بودند که آلمان عقیم شده و دیگر نمی‌تواند آثار بزرگ تولید کند. خوشبختانه، این تصور باطلی بود و الحاج سعیدی با انتشار کتاب استنجاء به یکی از بغرنج‌ترین مسایل جهان امروز پاسخی درخور داد.» آگاهان بر این باورند که این کتاب می‌تواند بسیاری از تصورات نادرست در مورد امور مرتبط با تشناب را ابطال کند. عبدالجمال فراهی، سخن‌گوی مرکز مطالعات استراتژیک افغان، گفت:

«استکلاخ، یعنی استفاده از کلوخ، برای اولین بار در این کتاب مطرح شده است. همین طور بحث آفتابه‌های حرام. این‌ها مسایلی هستند که بیش‌تر مردم ما از آن‌ها اطلاع ندارند و به همین خاطر کشور ما دایما در حال اغتشاش است».

• وزارت دفاع کشور از آزادسازی ولایت «اسطرلان» خبر داد. یکی از مسئولان این وزارت گفت: «طالبان از تمام ولسوالی‌های ولایت اسطرلان بیرون رانده شده‌اند. ما به مردم شریف این ولایت اطمینان می‌دهیم که از این پس مزدوران بیگانه اجازه نخواهند یافت که امنیت اسطرلانیان عزیز را به هم بزنند.» وقتی که یکی از خبرنگاران به مسئول مذکور گفت که ما از وجود چنین ولایتی در کشور خود اطلاع نداریم، وی نقشه‌ای را از جیب خود کشید، به آن نگاهی کرد و آن را دوباره در جیب خود گذاشت. وی سپس گفت:

«شما درست می‌گویید. ولی اگر این ولایت وجود می‌داشت، ما حتما آن را از سلطه‌ی مزدوران بیگانه آزاد می‌کردیم».

• رییس شورای علمای بلخ ویروس کرونا را به باد انتقاد گرفت. وی که در جمعی از مردم متدین مزار شریف سخنرانی می‌کرد، تأکید کرد که هرچند کشور ما در شرایط حساس کنونی با کمبود باد انتقاد رو‌به‌روست، ما این ویروس را شدیدا به باد انتقاد می‌گیریم. وی گفت:

«خداوند این ویروس را آفرید تا در مقابل ظلمی که حکومت چین بر مسلمانان می‌کند به کمک مسلمانان چین بشتابد. اما به ما اطلاع رسیده که در بین تلفات ویروس کرونا در چین 400 نفر مسلمان هم هستند. ما نمی‌گوییم که خدای نخواسته این ویروس از فرمان الهی سرپیچی کرده است. این ویروس برادر ماست. نور چشم ماست. اما وقتی که نمی‌توانی بین کافر و مسلمان تشخیص کنی، چرا مسئولیت به عهده می‌گیری؟ چرا از همان اول نگفتی که خدایا من عاجزم؟ امیدوارم کرونای عزیز در برابر لیمویی که برادران مسلمانش می‌خورند مقاومت نشان ندهد و تمام قوت خود را بر کشتن کفار متمرکز نماید».

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *