social media

شاه‌راه سالنگ همچنان به‌روی موترهای باربری مسدود است

اطلاعات روز: ریاست حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها از ادامه‌ی برف‌باری در سالنگ‌های شمالی و جنوبی خبر داده و گفته است که این مسیر به‌روی موترهای باربری یا «بلندتناژ» همچنان مسدود است.

در خبرنامه‌ی ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها که امروز (چهارشنبه، 23 دلو) منتشر شده، آمده است که برف‌باری در سالنگ شدید و توام با وزش باد می‌باشد. احتمال ریزش برف در 24 ساعت آینده نیز 90 درصد پیش‌بینی شده است.

به نقل از خبرنامه، هم‌اکنون شاه‌راه سالنگ به‌روی موترهای بلندتناژ نوع «تریلر» مسدود و به‌روی موترهای مسافربری باز است. این ریاست تأکید کرده است که موترهای مسافربری باید با زنجیر «چین» در شاه‌راه تردد کنند.

ریاست حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها از رانندگان خواسته است که سرعت، وزن و ارتفاع مجاز را در هنگام عبور از مسیر سالنگ‌ها در نظر داشته باشند. همچنان به رانندگان توصیه شده است که مقررات و رهنمایی مؤظفین را رعایت و از سبقت‌جویی و توقف در داخل تونل و «گالری»ها خودداری کنند.

از سویی هم، در خبرنامه گفته شده است که عملیات برف‌پاکی به‌خاطر بازنگهداشتن شاه‌راه سالنگ در  هردو طرف سالنگ‌ها از بامداد امروز آغاز شده و تلاش می‌شود که این شاه‌راه در جریان روز به‌روی موترهای مسافربری باز نگهداشته شود.

شاه‌راه سالنگ از بزرگ‌ترین شاهراه‌های افغانستان است که کابل را با دست‌کم ۹ ولایت در شمال این کشور وصل می‌کند. شاه‌راه سالنگ همه ساله در فصل زمستان هر از گاهی به دلیل بارش برف سنگین و وقوع برف‌کوچ‌ها در سالنگ‌های شمالی و جنوبی مسدود می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *