امنیت ملی ذخیره‌گاه بزرگ تجهیزات جنگی طالبان را در هرات کشف کرد

اطلاعات روز: عبدالقیوم رحیمی، والی هرات می‌گوید که انبار بزرگ تجهیزات طالبان در روستای «شکیبان» ولسوالی زنده‌جان این ولایت، توسط نیروهای امنیت ملی کشف شده است.

آقای رحیمی امروز (چهارشنبه، 23 دلو) در یک نشست خبری در مقر ریاست امنیت ملی هرات گفت که طالبان با استفاده از این تجهیزات جنگی، قصد راه‌اندازی حملات بالای نیروهای دولتی را داشتند که موفق به این کار نشده‌اند.

او افزود: «در این ذخیره‌گاه، 18 میل سلاح کلاشینکوف، سه میل چهل تک، یک میل راکت، دو میل ماشیندار، پنج قبضه تفنگچه و مقدار قابل توجه مهمات از جمله پنجاه عدد شاجور، سی‌وهفت حلقه بمب دستی، دو عراده موتر و یک عراده موترسایکل و هزاران فیر مرمی نگهداری می‌شد.»

از سویی هم، والی هرات گفت که طی دو ماه اخیر در نتیجه عملیات نیروهای دولتی در سطح شهر و ولسوالی‌های این ولایت بیش از 50 تن به اتهام انجام حملات تروریستی و ارتکاب جرایم سازمان‌یافته بازداشت شده‌اند.

آقای رحیمی تاکید کرد که عملیات نظامی در فصل سرما، توان نظامی طالبان را کاهش داده است و عملیات نیروهای دولتی برای سرکوب طالبان همچنان ادامه دارد.

در همین حال، توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات روز از نیروهای دولتی خواست که لانه‌های طالبان در مناطق ناامن را هدف حملات قرار دهند تا حملات این گروه در فصل بهار کاهش پیدا کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که عملیات نیروهای هوایی نیز برای سرکوب طالبان در بخش‌هایی از هرات ادامه دارد.

حملات طالبان در ولایت‌های غربی کشور به ویژه هرات در جریان سال جاری افزایش یافته بود. ولسوالی‌های پشتون‌ زرغون، اوبه، چشت، کرخ، گلران و کشک رباط سنگی به کانون توجه طالبان مبدل شده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *