نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا؛ افغانستان خواستار همکاری نهادهای بین‌المللی صحی شد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرده که به‌خاطر جلوگیری از شیوع و کنترل ویروس کرونا، دولت افغانستان با شرکای صحی بین‌المللی نشست اضطراری برگزار کرده و خواستار همکاری این نهادها شده است.

وزارت صحت عامه در خبرنامه‌ای گفته است که این نشست امروز (چهارشنبه، 23 دلو) برگزار شده و در آن در مورد کارکردها و نیازمندی‌های این وزارت در رابطه به جلوگیری و کنترل ویروس کرونا با نهادهای کمک‌کننده بحث شده است.

به نقل از خبرنامه، فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه در این نشست گفته است: «افغانستان با وجودی این‌که امکانات اندکی در اختیار دارد، تدابیر جدی را برای جلوگیری از شیوع و کنترول این ویروس روی دست گرفته است»

آقای فیروز اما افزوده است که نظر به سرعت شیوع این ویروس، دولت افغانستان نیاز به هم‌کاری‌های بیشتر نهادهای بین‌المللی می‌باشد.

نمایندگان نهادهای بین‌المللی صحی نیز در این نشست، جلوگیری از شیوع و کنترل این ویروس را از اولویت‌های کاری‌شان خوانده و به دولت افغانستان وعده‌ی همکاری داده‌اند.

در همین حال وزارت صحت عامه گفته که این وزارت تیم‌های صحی را برای سکریننگ و ارزیابی مسافران در میدان‌های هوایی، مرزها و بنادر توظیف کرده است. علاوه بر آن‌ها، بخش‌های ویژه‌ی قرنطین برای کنترل ویروس کرونا در کابل و ولایات‌های دیگر ایجاد و برنامه‌های آگاهی‌دهی را راه‌اندازی کرده است.

همچنان این وزارت چندی پیش کمیته‌ی مشترک بین‌السکتوری و کمیته‌ی اضطراری برای کنترل این ویروس را ایجاد کرد.

ویروس کرونا نخستین بار حدود دو ماه پیش از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تا کنون به‌شمول چین در نزدیک به ۳۰ کشور جهان به ثبت رسیده است. شمار مبتلایان به این ویروس در چین به بیش از 44 هزار نفر و آمار مرگ و میر آن هم به بیش از یک هزار و 100 نفر رسیده است.

گفتنی است که این موارد ابتلا به این بیماری تا کنون در افغانستان به ثبت نرسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *