حادثه‌ی ترافیکی در سمنگان دو کشته و پنج زخمی بر جای گذاشت

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی در ولایت سمنگان تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی یک رویداد ترافیکی در شهر ایبک، مرکز این ولایت دو نفر جان باخته‌اند.

عبدالمنیر رحیمی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس سمنگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد صبح امروز (جمعه، 25 دلو) در ساحه‌ی «سر بندر» شهر ایبک رخ داده است. به گفته‌ی او، این حادثه ناشی از برخورد یک موتر مسافربری نوع «بس 580» با یک موتر باربری می‌باشد.

آقای رحیمی توضیح داد که کشته‌شدگان این حادثه شامل راننده و یک سرنشین دیگر موتر باربری می‌باشند.

او همچنان افزود که پنج سرنشین موتر بس مسافربری نیز در این رویداد زخمی شده‌اند. براساس گفته‌های عبدالمنیر رحیمی این موتر مسافربری از شهر کابل به طرف شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ در حرکت بوده است.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس سمنگان علت وقوع این حادثه را بی‌احتیاطی و بی‌توجهی راننده‌ی موتر مسافربری به قوانین ترافیکی خواند.

در همین حال در نتیجه‌ی یک رویداد دیگر ترافیکی صبح امروز در مسیر بزرگ‌راه کابل – شمال در ولسوالی جبل‌السراج ولایت پروان، نُه نفر زخمی شده‌اند.

وحیده شهکار، سخن‌گوی والی پروان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد ناشی از برخورد یک موتر مسافربری نوع «بس 303» با یک موتر فسابری نوع «فلانکوچ» بوده است.

به گفته‌ی او، این موترها از کابل به طرف شمال کشور در حرکت بوده است.

براساس آمارهای وزارت صحت عامه‌ی کشور، حادثات ترافیکی در افغانستان بیش‌تر از رویدادهای انفجار و حملات انتحاری از مردم این کشور قربانی می‌گیرد.

این وزارت در تاریخ پنجم سرطان سال جاری اعلام کرده بود که در شش ماه گذشته نزدیک به چهار هزار رویداد ترافیکی در سراسر کشور رخ داده که در نتیجه ۳۲۲ نفر کشته و ۲۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خرابی شاه‌راه‌ها، بی‌پروایی به قواعد و علایم ترافیکی و سرعت زیاد از عوامل عمده‌ی حادثات ترافیکی در کشور شمرده می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *