ادعای باشندگان هرات: 11 غیرنظامی در یک حمله‌ی هوایی نیروهای خارجی کشته شده‌اند

ادعای باشندگان هرات: 11 غیرنظامی در یک حمله‌ی هوایی نیروهای خارجی کشته شده‌اند

اطلاعات روز: شماری از باشندگان هرات مدعی هستند که در یک حمله هواپیمای بی‌سرنشین نیروهای خارجی در ولسوالی «کشک رباط سنگی» این ولایت، 11 غیرنظامی به‌شمول زنان و کودکان کشته شده‌اند.

باشندگان معترض و بستگان این غیرنظامیان، اجساد آنان را در مقابل دروازه ساختمان اداره محلی هرات انتقال داده‌اند.

عبدالرزاق، یکی از بستگان قربانیان این حمله هوایی به روزنامه اطلاعات روز گفت: «یک مرد، دو زن و 9 طفل در حمله هوایی طیاره‌های بی‌پیلوت نیروهای خارجی عصر روز گذشته کشته شده‌اند.»

علی جان، یکی دیگر از بستگان این قربانیان  از حکومت خواست که جلو تلفات غیرنظامیان در نتیجه‌ی حملات هوایی را بگیرد. او گفت که این شمار غیرنظامیان در حال آمدن به خانه‌ی‌شان بوده‌اند که موتر حامل‌شان هدف حمله‌ی هوایی قرار گرفته است.

جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفت که عصر روز گذشته در نتیجه‌ی یک حمله هوایی در ولسوالی «کشک رباط سنگی» این ولایت، یک فرمانده طالبان با دو تن از افرادش کشته شده‌اند.

آقای فرهاد افزود که ادعای وارد‌شدن تلفات به غیرنظامیان در این حمله به گونه‌ی جدی بررسی خواهد شد.

در همین حال، مسعوده کرخی، عضو مجلس نمایندگان در صحبت با روزنامه اطلاعات روز از تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی انتقاد کرد.

خانم کرخی تأکید کرد که در جریان حملات هوایی نیروهای افغان و خارجی باید به حفظ جان غیرنظامیان توجه جدی شود و تداوم این عملیات باعث دوری مردم از حکومت خواهد شد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که حملات هوایی در بخش‌هایی از ولایت‌های غربی کشور افزایش یافته است.

در جریان ماه جاری، غیرنظامیان در چندین مورد حملات هوایی در ولایت‌های فراه و بادغیس نیز هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *