ویروس کرونا در جهان

کرونا در ایران؛ «افغان‌هایی که اخیرا از قُم برگشته‌اند، برای دو هفته از خانه بیرون نشوند»

اطلاعات روز – هرات: مسئولان صحی در ولایت هرات از شهروندان افغان که اخیرا از شهر قم ایران بازدید کرده و به کشور برگشته‌اند، می‌خواهد که برای دو هفته از خانه بیرون نشوند.

ریاست صحت عامه هرات اعلام کرده است که این افراد حتا اگر علایم بیماری کرونا را هم نداشته باشند، باید تا ختم دوره‌ی پانزده روزه یا بیشتر از آن در خانه بمانند. این ریاست همچنان از این افراد خواسته است که از روبوسی و مصافحه با افراد دیگر پرهیز کرده و دست‌های‌شان را با صابون بشویند.

محمدآصف کبیر، معاون صحت عامه هرات در صحبت با روزنامه اطلاعات روز همچنان از افرادی که به تازگی از قم ایران به هرات برگشته‌اند، خواست که در صورت داشتن علایم تب، سرفه و دیگر مشکلات تنفسی به مراکز صحی مراجعه کنند.

آقای کبیر در عین حال گفت که تیم‌های صحی در بندرهای اسلام‌قلعه، تورغندی و میدان هوایی هرات مستقر شده‌اند و تمام افرادی که وارد کشور می‌شوند، را بررسی می‌کنند. به گفته‌ی او، 30 بستر در شفاخانه حوزوی هرات برای افراد مبتلا به ویروس کرونا اختصاص داده شده است.

روز گذشته وزارت صحت کشور به مسئولان مرزی در ولایت‌های هرات، فراه و نیمروز هدایت داده بود تا به‌منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اقدامات لازم را روی‌دست بگیرند.

مقام‌های صحی کشور گفته‌اند که تاکنون مورد مثبت ویروس کرونا در این کشور به ثبت نرسیده است. در ایران اما این ویروس تا کنون جان چهار نفر را گرفته است. 18 نفر دیگر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

ویروس کرونا نخستین بار حدود دو ماه پیش از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تا کنون به‌شمول چین در نزدیک به ۳۰ کشور جهان به ثبت رسیده است. شمار مبتلایان به این ویروس در چین به بیش از ۷۵ هزار نفر و آمار مرگ و میر آن هم به بیش از دو هزار نفر رسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *