MCIT

فعالیت 24 ساعته شبکه‌های مخابراتی در ولایت‌های غربی از سر گرفته شد

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت‌های غربی کشور می‌گویند که از روز گذشته بدینسو، فعالیت تمام شبکه‌های مخابراتی در این ولایت‌ها به‌طور 24 ساعته از سر گرفته شده است.

فاروق بارکزی، سخن‌گوی والی فراه به روزنامه اطلاعات روز گفت که از شب گذشته بدینسو، فعالیت آنتن‌های مخابراتی در شهر و ولسوالی‌های فراه متوقف نشده است.

آقای بارکزی همچنان گفت که در مدت اعلام کاهش خشونت‌ها، هیچ نوع درگیری میان نیروهای دولتی و جنگ‌جویان طالبان در این ولایت صورت نگرفته است.

جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات نیز به روزنامه اطلاعات روز گفت که در جریان شب گذشته فعالیت هیچ آنتن مخابراتی در ولسوالی‌های ناامن این ولایت متوقف نشده است.

نجم‌الدین برهانی، سخن‌گوی والی بادغیس نیز به روزنامه اطلاعات روز گفت که فعالیت تمام شبکه‌های مخابراتی از روز گذشته به این طرف متوقف نشده است.

پیش از اعلام کاهش خشونت‌ها، شبکه‌های مخابراتی در ولایت‌های فراه، بادغیس و بخش‌های از ولایت هرات به دلیل تهدیدات طالبان به‌گونه‌ی محدود فعالیت داشتند.

باشندگان ولایت‌های غربی کشور همواره از متوقف‌شدن فعالیت شبکه‌های مخابراتی در این ولایات ابراز نگرانی کرده و حکومت را در راستای نظارت از فعالیت شبکه‌های مخابراتی به بی‌پروایی متهم کرده بودند.

این همه در حالی است که دوره‌ی هفت روزه کاهش خشونت‌ها از ساعت 12 شب گذشته رسما آغاز شده است.

امریکا و طالبان اعلام کرده‌اند در صورتی که جریان کاهش خشونت‌ها با موفقیت همراه باشد، توافق‌نامه‌ی صلح میان دو طرف در دهم حوت امضا خواهد شد.

انتظار می‌رود که مذاکرات بین‌الافغانی نیز پس از امضای توافق‌نامه میان امریکا و طالبان، آغاز شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *