حامد کرزی خواهان حضور گسترده‌ی مردم در دور دوم انتخابات شد

اطلاعات روز: حامد کرزی، رییس جمهوری کشور از مردم خواسته که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دور نخست، بیش‌تر اشتراک کنند. او هم‌چنان با اشاره به این‌که انتخابات دور نخست به‌خوبی سپری شد، گفته است که حضور گسترده‌ی مردم در دور دوم انتخابات، افغانستان را به سوی مردم‌سالاری سوق خواهد داد.

مبارزات انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی احمدزی‌ جریان دارد و قرار است‌ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری‌ به تاریخ 24 ماه جوزا برگزار شود. انتخابات دور نخست، به تاریخ 16 حمل برگزار شد و در این انتخابات، هیچ نامزدی 50 جمع درصد جمع یک رای را کسب نکرد‌.

پس از آن انتخابات بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، دو نامزد پیش‌تاز‌، به دور دوم رفت.  با این حال، رییس جمهور کرزی در بیانه‌ی رادیویی 15 روزه‌ی خود گفته است، با وجود چالش‌های امنیتی، مردم در انتخابات دور نخست به صورت گسترده اشتراک کردند و به افغانستان عزت و افتخار بخشیدند.

او هم‌چنان افزوده است: «رای‌‌دهندگان در انتخابات دور اول با قبول خطرات و زحمات به‌پای صندوق‌های رای رفتند و افغانستان را موفق کردند، افغانستان را به عنوان یک کشور مردم‌سالار و منحیث مردمی که حق و قدرت خود را می‌دانند و آن را به خیر کشور استعمال می‌کنند، به جهان معرفی کردند».

او از مردم خواسته است که به روز ۲۴ جوزا به سوی صندوق‌های رای بروند و از دو نامزد پیش‌تاز یکی را انتخاب کنند؛‌ در این صورت، افغانستان یک قدم پیش‌تر به طرف کامیابی، ثبات و سعادت خواهد گذاشت. کرزی می‌گوید، حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات، کشور را به ثبات و امنیت بهتر و به طرف نهادینه شدن دموکراسی و مردم‌سالاری چندین قدم پیش می‌برد.

او هم‌چنان از مردم خواسته است که در 24 جوزا‌ بیرون شوند و به نامزد دل‌خواه‌شان رای دهند، تا افغانستان به سوی کامیابی و آینده‌ی خوش حرکت کند. رییس جمهور یک‌بار دیگر تأکید کرده که مقام‌های دولتی در انتخابات بی‌طرفی‌شان را حفظ خواهند کرد. به گفته‌ی او،‌ در آینده‌ی نزدیک در این مورد فرمان صادر می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *