ما پیروز‌یم

براساس گزارش‌ها، مقامات دولت افغانستان از دست پاکستان و موشک‌پرانی‌هایش به‌شدت ناراحت اند. رییس جمهور ما برای آخرین بار از دولت پاکستان سوال کرده که آیا این جنگ است یا کدام چیز دیگر؟ گفته می‌شود رییس جمهور در این مورد خواهان وضاحت شده و تهدید کرده که در صورتی که پاکستان جواب قانع کننده‌ای ندهد، وی بر شدت خشم خود افزوده و باز هم خواهان وضاحت خواهد شد.

رییس جمهور کرزی به رسانه‌ها گفت:

«به حضرت صاحب گفته‌ایم که در این مورد استخاره کند. اگر استخاره راه بدهد، امشاءالله معاون صاحب دوم استاد خلیلی را روان می‌کنیم که ببینند موشک‌های پاکستان در کجا خورده. اگر در طرف ما خورده باشند، ما آرام نخواهیم نشست. برادران شاید خبر نداشته باشند که در بین کشورها یک خط است، سرحد می‌گویند، مرز می‌گویند، بوردر می‌گویند امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها. آن طرف سرحد از مردم خودشان است، پاکستان است. ما به طرف آن‌ها کار نداریم. موشک می‌زنند، هم‌دیگر را می‌خورند، بخورند. نوش جان‌شان. پریروز بود، پیش پریروز بود، یک خانم را در پیش محکمه قریب خورده بودند. ما از سابق گفته‌ایم و باز هم تکرار می‌کنیم که ما را به کار شما کار نیست. لیکن اگر به طرف ما موشک‌شان بیاید، ما تا نفر آخر از خاک خود دفاع می‌کنیم. من به برادران و وطن‌داران اطمینان می‌دهم که مرمی داریم، نفر داریم، خوب زیاد داریم. هیچ تشویش نکنید. همین برادران طالب را که آزاد کردیم، دیدید. همه‌ی‌شان با ما هستند. به من گفته‌اند که اگر کدام مشکل پیش بیاید، ما را خبر کنید. همه‌چیز داریم و از هیچ‌کس نمی‌ترسیم. رییس جمهور سودان دیشب به من تیلفون کرده بود. وعده‌ی کمک داد. سیاه است، بدقواره است، ولی به عزت و حیثیت افغان‌ها احترام دارد. آقای احمدی‌نژاد زنگ زده بود و قول داد که کمک کند. حالی کسی نگوید که احمدی‌نژاد فعلا رییس جمهور ایران نیست. خبر داریم. می‌خواهم شما بفهمید که ما تنها نیستیم. جنگ مورال کار دارد. شما بازی فوتبال را تماشا می‌کنید. اگر بازی‌کن تشویق نشود، حتما می‌بازد. من روزانه صدها بار فیس‌بوک خود را چِک می‌کنم. تمام وطن‌داران از افغانستان و اردوی ملی طرف‌داری می‌کنند. این قدر استاتوس‌های خوب کشت می‌کنند (‌کشت می‌گویند چه می‌گویند؟) که به خدا که که که که که که آدم به لایک کردن‌شان برسد. آفرین! ما به استاتوس نیاز داریم. استاتوس به نفرهای ارود مورال می‌دهد. تفنگ جای خود دارد، تانک جای خود دارد، اما استاتوس جای خود را دارد. اگر استخاره باشد، استاتوس باشد، من به شما اطمینان می‌دهم که دشمن هیچ‌ کاری کرده نمی‌تواند. راکت می‌زند. بزند. بگذارید از صبح تا شام راکت بزند. می‌گویند‌ چوپان که چیز شد، نان بز را می‌خورد (‌همو ضرب‌المثل چه بود، از یادم رفته). دل‌تان را قوی بگیرید. ما از طیاره‌های امریکا نترسیدیم، از موشک پاکستان می‌ترسیم؟»

گفته می‌شود رییس جمهور به وزیر دفاع دستور داده که شخصا به حالت آماده باش در‌آید و در صورت لزوم، موهای خود را رنگ کند تا دشمن فریب بخورد. رییس جمهور به وزیر مذکور گفته است:

«ضعف ِ باطن  یک وزیر دفاع زیاد مهم نیست، اما باید ظاهر عظیمی داشته باشد».