شورای امنیت: تلفات غیرنظامیان توسط طالبان در هفته‌ی دوم رمضان ۳۳ درصد افزایش یافته است

اطلاعات روز: دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که تلفات غیرنظامیان در نتیجه‌ی حملات گروه طالبان در جریان هفته‌ی دوم ماه مبارک رمضان در مقایسه به یک هفته پیش از آن، ۳۳ درصد افزایش یافته است.

جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی امشب (شنبه، ۲۰ ثور) در تویتی نوشته است که در جریان هفته‌ی دوم ماه مبارک رمضان ۲۵ غیرنظامی در حملات طالبان کشته و ۷۴ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

آقای فیصل همچنان گفته است که این تعداد غیرنظامیان در ۱۸ ولایت کشور کشته و زخمی شده‌اند. دفتر شورای امنیت ملی علاوه کرده است که افزایش تلفات غیرنظامیان در نتیجه‌ی حملات طالبان نشان می‌دهد که زندگی غیرنظامیان برای طالبان هیچ ارزشی ندارد.

دفتر شورای امنیت ملی در حالی از افزایش ۳۳ درصدی تلفات غیرنظامیان در نتیجه‌ی حملات طالبان خبر داده است که دو روز پیش کمیسیون مستقل حقوق بشر اعلام کرده بود که در جریان ده روز نخست ماه مبارک رمضان خشونت‌ها در افغانستان افزایش یافته و در این مدت، ۴۳ غیرنظامی کشته و ۷۳ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

کمیسیون حقوق بشر گفته بود که طالبان عامل تلفات ۶۸ تن از غیرنظامیان (۲۹ کشته و ۳۹ زخمی) بوده و نیروهای طرفدار دولت نیز عامل تلفات ۱۶ غیرنظامی از جمله یک کشته و ۱۵ زخمی بوده‌اند. در این مدت همچنان ۱۳ غیرنظامی از سوی افراد ناشناخته کشته و ۱۹ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

از سوی هم، دولت افغانستان بارها از طالبان خواسته است که به‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و احترام به ماه مبارک رمضان آتش‌بس اعلام کنند، اما طالبان نه تنها که به این خواست‌ها تمکین نکرده، بلکه خشونت‌ها را افزایش نیز داده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *