غنی: حمله بر شفاخانه‌ی صدبستر به‌گونه‌ی هدفمند بخشی از جامعه را هدف گرفته است

غنی: حمله بر شفاخانه‌ی صدبستر به‌گونه‌ی هدفمند بخشی از جامعه را هدف گرفته است

اطلاعات روز: محمداشرف غنی می‌گوید که در حمله بر شفاخانه‌ی «ملی صدبستر دشت برچی» بخشی از جامعه‌ی افغانستان به‌صورت هدفمند مورد حمله قرار گرفته است.

در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ ریاست‌جمهوری به نشر رسیده، آمده است که آقای غنی این گفته‌ها را ناوقت شب گذشته (چهارشنبه، 24 دلو) حین بازدید از شفاخانه‌ی ملی صدبستر دشت برچی و شفاخانه‌های «اتاترک» مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامه، او گفته است که در این حمله که بخشی از مردم افغانستان هدف قرار گرفته، در حقیقت حمله بالای تمام مردم افغانستان است. آقای غنی تأکید کرده است: «در آن صورت من یک هزاره و شیعه هستم.»
او این رویداد را در مخالفت با «دستورات دین اسلام» خوانده و گفته ملت افغانستان یک ملت واحد است و هیچ کسی «ما (ملت) را به تفرقه و مقابل یکدیگر آورده نمی‌توانند».

محمداشرف غنی در بخشی از صحبت‌های خود همچنان وعده داده است که کار ترمیم شفاخانه‌ی ملی صدبستر دشت برچی به‌صورت فوری توسط واحد عملیاتی آغاز می‌شود.

او تاکید کرده است که تشكيل این شفاخانه نیز مطابق ستندرد صد بستر تنظيم می‌شود.

از سویی هم آقای غنی گفت که تمامی داکتران و کارمندانی این شفاخانه که در روز حادثه قهرمانی کرده‌اند، مورد تشویق مادی و معنوی قرار خواهند گرفت.

حوالی ساعت ۱۰:۰۰ روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری (23 ثور) سه مهاجم مسلح بر شفاخانه ملی صدبستر دشت برچی حمله کردند. این حمله پس از حدود چهارونیم ساعت با از پادرآمدن مهاجمان پایان یافت.

وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرده است که در این حمله، 24 نفر کشته و 16 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مسئولیت این رویداد را تاکنون شخص و یا گروهی بر عهده نگرفته است. اما گروه طالبان در اعلامیه‌ای دست‌داشتن جنگ‌جویانش در این حمله را رد کرده بود.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری اما دیروز گفته بود که گروه طالبان با انکار از این حمله نمی‌تواند خود را برائت دهند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *