جلوگری از یک حمله‌ی انتحاری در ننگرهار؛ هفت عضو داعش بازداشت شدند

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی کشور می‌گوید که در نتیجه‌ی یک عملیات هدفمند نیروهای ویژه‌ی این ریاست، هفت عضو گروه داعش به‌شمول مسئول انفجارهای شهری این گروه برای ننگرهار، بازداشت شده‌اند.

ریاست عمومی امنیت ملی امروز (یک‌شنبه، ۶ میزان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این عملیات زمانی در ولایت ننگرهار راه‌اندازی شده که شش عضو این گروه در تلاش بودند تا بر یک جلسه‌ی مشترک نیروهای دفاعی و امنیتی و بزرگان قومی و چهره‌های بانفوذ ننگرهار حمله‌ی انتحاری کنند.

در خبرنامه آمده است که با بازداشت آنان داعش، از این حمله نیز جلوگیری به عمل آمده است.

همچنان ریاست عمومی امنیت ملی گفته که در نتیجه‌ی این عملیات نیروهای ویژه‌ی این ریاست، «محمدرحیم» مشهور به «قاری قاسم»، مسئول انفجارهای شهری داعش برای ننگرهار نیز بازداشت شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی افزوده که در جریان این عملیات، چند صوب واسکت انتحاری، مقدار زیادی از مواد منفجره، سلاح‌های سبک و سنگین و راکت‌اندازها نیز به دست نیروهای این ریاست افتاده است.

ولایت ننگرهار در شرق کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که در بخش‌هایی از آن جنگ‌جویان گروه داعش حضور و فعالیت دارند. این ولایت به عنوان خاستگاه داعش به حساب می‌آید.

چهار روز پیش، چهار عضو این گروه به‌شمول مسئول ترورهای هدفمند داعش برای شرق کشور و یک حمله‌کننده‌ی این گروه، در شهر جلال‌آباد، مرکز این ولایت کشته شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *