وزارت شهرسازی: کار ۸۹ پروژه ساختمانی در سال مالی ۱۳۹۶ آغاز شده است

اطلاعات روز: نیلوفر لنگر، سخن‌گوی وزارت شهرسازی و مسکن می‌گوید که این وزارت در سال مالی 1396 (سال مالی گذشته) کار 89 پروژه ساختمانی را آغاز کرده است.
خانم لنگر امروز (دوشنبه، 14 حوت) در نشست خبری هم‌چنان گفت که وزارت شهرسازی در سالی مالی 1396 بیش از 85 فیصد بودجه خود را مصرف کرده است. به گفته‌ی او، حدود 4.3 میلیارد افغانی بودجه وزارت شهرسازی بود که 3.7 میلیارد افغانی آن مصرف شده است.
او افزود: «این بودجه در راستای آغاز کار ۸۹ پروژه ساختمانی مرتبط با سایر وزارت خانه‌ها و دیگر پروژه‌های ساختمانی، مشورتی و اجناس مورد نیاز به مصرف رسیده که به گونه مجموعی شامل ۱۰۴ قرارداد تدارکاتی می‌شود.»
لنگر هم‌چنان گفت که در جریان سال مالی ۱۳۹۶ کار ساخت بیش از ۳۱ هزار واحد مسکونی در کابل و سایر ولایات تکمیل شده یا زیر کار است و یا قرارداد شده است.
سخن‌گوی وزارت شهرسازی افزود: «تکمیل دیزاین پروژه مسکن چینایی‌ها، تکمیل طرح میکانیزم پروژه قطر و کمال‌الدین بهزاد و شهرک قاسم‌آباد ننگرهار و آماده‌سازی پروژه لاله جهت تکمیلی و تسلیم‌دهی آن به کارمندان مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد، نیز انجام شده است.»
به گفته‌ی او، کار ۴۵ پروژه شامل ساختمان‌های اداری، رهایشی، شورای ولایتی، تالارهای کنفرانس، مهمان خانه‌ها و تعمیرات اداری ریاست‌های شهرسازی در ولایت‌ها در سال ۱۳۹۶ تکمیل شده و نیز کار طرح و دیزاین ۱۴ مسجد تاریخی در ۱۰ ولایت کشور تکمیل شده است.
خانم لنگر هم‌چنان گفت که برنامه کمپلکس اداری افغانستان در سال 1396 آغاز شده و حدود 50 درصد ماستر پلان کمپلکس اداری ساحه دارالامان در کابل تکمیل و بقیه تا نیمه سال آینده نهایی می‌شود.