24 مهاجر افغان در دریای سیاه غرق شدند

اطلاعات روز: شماری از رسانه‌های خارجی به نقل از مقام‌های ترکیه گزراش داده‌اند، 24 مهاجر افغان در تنگه‌ی بسفر در ترکیه غرق شده‌اند. مقام‌های ترکیه گفته‌اند، به‌دنبال غرق شدن قایق حامل مهاجران در سواحل شمالی استانبول، دست‌کم ۲۴ تن کشته و تعداد‌ دیگری مفقود شده‌اند. این حادثه در محل «تلاقی تنگه‌ی بسفر» در دریای سیاه اتفاق افتاده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، ۴۲ پناه‌جوی افغان، به‌شمول ۱۲ زن و هفت کودک، در جمع ۵۵ مسافر این قایق بودند. اکنون نیروهای گارد ساحلی ترکیه گفته‌اند، تا کنون هفت نفر نجات یافته و تلاش برای نجات سایر بازماندگان این سانحه به‌شدت جریان دارد.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند، احتمالا این مهاجران تلاش می‌کردند از این طریق وارد کشور رومانی شوند. شمار زیادی از مهاجران غیرقانونی در تلاش اند تا از طریق ترکیه وارد کشورهای اتحادیه‌ی اروپا شوند. حدود دو ماه پیش گروه دیگری از مهاجران افغانستان، توسط گارد ساحلی ترکیه در سواحل شمالی آن کشور نجات یافتند.

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت هفته‌‌ی گذشته اعلام کرد، از آغاز سال روان تا کنون حدود ۳۲۰۰ مهاجر غیرقانونی که از مسیر بحیره‌ی مدیترانه عبور می‌کردند، جان‌‌شان را دست داده‌اند. بر اساس این گزارش‌، در بین غرق شدگان شماری از مهاجران افغان نیز شامل بوده‌اند.