طالبان از آغاز نشرات یک رادیو در لوگر خبر دادند

رسانه‌های تحت کنترل طالبان گزارش داده‌اند که یک ایستگاه رادیویی در ولایت لوگر موسوم به «رادیو عینک» نشرات خود را آغاز کرده است.

خبرگزاری دولتی باختر که اکنون تحت کنترل طالبان فعالیت می‌کند، گزارش داده است که مراسم آغاز نشرات این رادیو امروز (یک‌شنبه، ۲۴ جدی) با حضور ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان برگزار شده است.

طبق گزارش این رسانه، سخن‌گوی طالبان در این مراسم از مسئولان رسانه‌ها خواسته است که «فعالیت‌های‌شان را در چارچوب شریعت و مطابق به خط مشی امارت اسلامی (طالبان) انجام بدهند».

در گزارش این رسانه آمده است در حال حاضر شش ایستگاه رادیویی در لوگر فعال است.

طالبان در حالی این ایستگاه رادیویی را ایجاد کرده‌اند که در بیش از دو سال گذشته متهم به سرکوب گسترده‌‌ی خبرنگاران شده‌اند.

علاوه بر این، نی، نهاد حمایت‌کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغا‌نستان در ماه دلو امسال و به‌مناسب روز جهانی رادیو اعلام کرد که پس از تسلط دوباره‌ی طالبان، نزدیک به نیمی از ایستگاه‌های رادیویی در افغانستان غیرفعال شده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان نیز گفته بود که بیشتر از نیمی از حدود ۶۰۰ رسانه‌ی صوتی، تصویری، چاپی و آنلاین با روی‌کارآمدن دوباره‌ی طالبان بسته شده و صدها خبرنگار و کارمند رسانه‌ای کشور را ترک کرده‌اند.